Land Rover Defender: pasplaat ander merk motor lpg g3

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5

hoi,mijn defender 90 uit 1985 bezit een 4 cilinder benzine motor die ik op lpg wil laten lopen.maar uit ervaring weet ik dat deze motoren niet de idiale cilinderkoppen hebben. ik wil geen zware 6 of 8 cilinder motor.
dus ben ik op zoek naar een oplossing .ik denk dan aan een 4 cilinder bezine motor maar dan een die geschikt is voor een g3 gas instalatie.
dit kan dus geen landrover motor zijn. vandaar dat ik op zoek ben naar een jongere motor die eventueel met een pasplaat op mijn LT 77 versnellings bak geplaats kan worden .
weet u de oplossing of heeft u een idee hoe ik dit aanpak misschien heeft u de idiale pasplaat liggen .alle ideen zijn welkom.ik doe vooral een oproep aan die specialisten met ervaring met het inbouwen via pasplaten.
hoopend op een oplossing alvast bedankt.groeten jan

swanen

Geplaatst door swanen (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Land Rover Defender? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Hm, dat wordt een lastige, zo'n defender moet een beetje een stevige 4-cilinder er in hebben, dus ook al gauw weer een 2,2 of 2,5 liter 4-cilinder.
Die zijn niet erg dik gezaaid, een paar japanners en een paar amerikanen... Bovendien zit je met een G3 installatie aan een aantal toelatingseisen vast, dus sommige auto's vallen sowieso buiten de boot (de defender is daat volgens mij 1 van) en een andere motor erin, zal dit niet gaan veranderen. Een niet echt kansrijke operatie denk ik.

Gr

Peco Power

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

1985 is t bouwjaar
en toen hadden ze geen electronic injection
dus je mist de electronica en motor managemant om op g3 te KUNNEN rijden
ook al bouw je er een compleet moderne aandrijving in dan nog zal je op papier geen g3 krijgen
en het gaat je waarschijnlijk om de houderschaps belasting

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

nog een dik jaar geduld en 't voertuig is toegetreden tot de klasse van "gepensioeneerde " voertuigen, dus belastingvrij, dan een diesel d'r in uit een japanse 4wd en tokkelen maar voor weinig.

gr

Peco Power

paulmichiel (0) PRO, 15 jaar geleden

Past een Volvo B230FT er niet in? Veel koppel en 165 pk -:))

swanen (0), 15 jaar geleden

Paul, een volvo b230FT is dat een mogelijkheid? wie weet er meer van deze motor. graag wat info.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Nou, da's een 2.3 liter 4 cil volvo motor uit de 780 bertone coupe, vindt die maar eens. Later is ie ook nog in andere volvo's gebruikt, maar je vraagt om problemen, motorombouw, dus aanbieden bij RDW, motorsteunen en dergelijke moeten verlast worden, dus dat wordt Lelystad.....
en dan nog krijg je hem niet op g3 gas!!!!!!

suc6

Peco Power

paulmichiel (0) PRO, 15 jaar geleden

Neen Peter, de B230FT is behalve in de vroegere 740 Turbo's en uiteraard de 780 ook gebruikt in de 940's van 1995 t/m 1998 en ik geloof zelfs ook in de eerste serie 960's Turbo.

Ikzelf heb een 97er Volvo 940 HPT en ook hierin zit de B230FT.

G3 kan je inderdaad vergeten, maar het karakter van een B230FK (LPT 135 PK) en B230FT (HPT 165PK) is uitermate geschikt voor een LARO, veel koppel bij weinig toeren.

Groet,

Paul

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Paul, dat zeg ik ook, alleen dan verdekt. Motor is wel een trekker, (idd laag koppel) en vast geschikt voor de laro, maar de ombouw is niet realistisch te doen, zou je de motor er al in krijgen en goedgekeurd, zit je nog met de pasplaat naar de aandrijving.

je zou ook een citroen cx gti 2.5 turbo 2 kunnen overwegen, 168 pk en 294 Nm koppel bij 3250 toeren. blijven de problemen met ombouw en geen g3

gr

Peco Power

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

waarom niet de kop eraf en bij een revisie bedrijf de klepzetels erin laten persen(geharde)
kan ie wel op lpg

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik google ff rond en vindt er tig op LPG, en niet alleen de v8, zelfs een complete engelse site gespecialiseerd in laro

http://www.lpgconversionlandrover.co.uk/

desnoods haal je een extra kop, die op voorraad en als er dan al ellende komt, kun je zo wisselen, geharde zetels en kleppen zoals jerry al zegt en evt flashlube klepsmering. Kosten komen nog niet in de buurt van alle andere dellende die je je op de hals haalt met een motorombouw, g3 krijg je toch niet en in 2010 is ie belastingvrij!!!

Simpliciti is the key in dit geval om met Jerry te spreken

gr

Peco Power

swanen (0), 15 jaar geleden

ik heb al eens geharde zetels en kleppen bij dit type motor gehad, het probleem is condens vocht in de zomer geen probleem maar in de winter krijg je witte pap van het vocht in je kleppen deksel ,dit gaat zo ver dat je motor niet meer mooi loopt en moet je telkens je kleppendeksel demonteren en schoonmaken.
gr jan

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Zeer bijzonder, dit moet toch anders op te lossen zijn, ik probeer mij voor te stellen waarom er zoveel vocht in de olie ontstaat bij het lopen op gas, misschien dat een ander type bougie of een iets warmere thermostaat dit probleem kan oplossen. Maar eigenlijk zou je dit probleem ook hebben op benzine 's winters.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

maak eens een buis op je klepdeksel met doorstroming van koelwater

swanen (0), 15 jaar geleden

jerry,een buis op mijn kleppendeksel met koelwater wat levert dat op .ik begrijp het voordeel niet,kan aan mij liggen?

ik begrijp door jullie reacties dat ik een g 3 lpg instalatie kan vergeten.ik vind dit heel jammer.de tijd die ik er in moest steken was geen probleem geweest. maar ik kom kennelijk niet bij de R D W door de keuring.
een iets modernere en pittigere motor is nu mijn optie.maar jullie willen mij eigenlijk met deze motor door laten rijden. mogelijk ga ik toch over op geharde zetels en kleppen . dit heb ik bij mijn vorige landrover ook gedaan.
dat idee van een andere termostaat is nog een mogelijkheid,maar in de zomer zal ik deze weer moeten demonteren.
paul, waar haal ik een volvo pasplaat ? dat volvo goede motoren heeft dat is bekent. dus alle ideeen zijn nog steeds welkom.
groeten, jan

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

de klepdeksel is t koelste punt in de motor
daarom die wite condens smurrie
als je die plek nu warmer krijgt ben je ook die smurrie kwijt

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

en ik denk dat de anderen net als ik niet rop uit zijn om jou met deze motor te laten door rijden
eerder een kosten baten redenatie
en die volvo motorern
ach je kan ook eens naar een complete jap aandrijflijn kijken
maar wat je ook doet
het wordt een gewone lpg auto
en dan is een kop reviesie om de pak een slecht beeld 80000 het goedkoopst

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

Juist, we willen je een hoop kosten en ellende besparen, dure motor kopen, dure pasplaat voor de bak als die al leverbaar is, gevecht met de rdw over motorombouw, dan nog eens een gasinstallatie, nadien een onverkoopbare auto (niemand die zoiets vertrouwd) etc

maar goed mensen die niet willen luistern moeten het maar voelen! ;-)

suc6

Peco Power

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

fout peco
niet voelen maar betalen
als ik zo'n klant binnen krijg
moet ie een zeer goede reden hebben wil ik er over denken om dat uit te voeren

swanen (0), 15 jaar geleden

jerry,en peter jullie zien mij als klant,maar problemcar is toch voor nieuwe ideeen en probleemadvies ? bij mij gaat het om de hobby ik doe alle ombouw zelf en gas inbouw is me al diverse malen gelukt. ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met pasplaten. dat is gewoon weer een uidaging en de kosten die hou ik wel in de hand.
groeten,hobbyist jan.

Mercury (0) PRO, 15 jaar geleden

G3 kun je als particulier helemaal niet inbouwen, dat mag ik zelfs niet, en ik zie je niet als klant, en Jerry ook niet, maar hij geeft aan net als ik dat sommige dingen niet erg verstandig zijn om uit te voeren. Problemcar is er zoals al gezegd wordt in de titel om problemen op te lossen, niet om ze te creeeren, daar hebben we www.probleembak.hyves.nl voor.
Ik zou eens gaan bellen met transmissie of 4x4 specialisten, miss dat die de pasplaaten zo in het magazijn hebben.

Je weet wat voor bak je hebt, google eens op die bak en vindt uit in welke auto's deze bak nog meer gebruikt wordt, weet je meteen wat er aan pasplaten is, anders moet je meten en creeer je die zelf ook, tijd zat en nog goedkoop ook!
gr

Peco Power

swanen (0), 15 jaar geleden

peter,dat ik zelf geen g3 in mag bouwen klopt.mijn gas inbouw ervaring is dat van oudere type autos en zonder computer sturing.
bedankt voor je tip (probleembak) ik ga nog wat op het internet zoeken.mochten er nog mensen zijn met tips.graag reageren alvast bedankt.
groeten,jan

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

als je perse een ander blok wil en toch goedkop(belasting vrij)
bouw m dan om naar een diesel
kan je iig een bmw blok gebruiken
heb je nog meer koppel ook

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Defender of stel zelf een nieuwe vraag.