Hallo,
Na een lekke balg aan de voorkant rechts (250.000-km) beide veerpoten aan de voorkant compleet vervangen op een avond.
Was allemaal niet zo ingewikkeld ( op het loskrijgen van de bouten na...) , na montage werkte alles weer prima zoals het hoorde, auto kon je laten zakken, laten stijgen en tijdens rijden ging de auto op de middelste stand staan.
De volgende ochtend merkte ik dat de auto rechtsachter erg ver weggezakt was en de voorste veerpoten stonden hoger dan normaal, linksachter ook wat weggezakt maar niet noemenswaardig.
Begreep op het internet te lezen dat wanneer er nieuwe balgen / veerpoten gemonteerd zijn dat het systeem uitgelezen diende te worden en de foutmeldingen uit het geheugen verwijderd dienden te worden, afspraak gemaakt met een plaatselijk diagnosebedrijf voor autobedrijven waar er behalve de melding dat er geen spanning op de LINKER hoogtesensor stond, dit gecontroleerd en er stond wel spanning op de stekker maar de sensor werkte blijkbaar niet.....
Contact opgenomen met Knook Breda, die mensen heb ik best wel hoog zitten wat kennis betreft, en een medewerker van de werkplaats gaf aan dat de auto weer " gekalibreerd " diende te worden, de sensor hadden ze niet op voorraad maar kon besteld worden. Toen ik echter de chefs werkplaats aan de lijn kreeg omdat ik nog wat specifiekere vragen had en hem ook het probleem met de balgen voorlegde gaf hij aan dat het erg vreemd was dat de hoogte sensor defect zou zijn en ik toch de auto naar boven kan pompen en naar beneden kan laten zakken, wanneer er een sensor defect is wordt de auto automatisch in de middenstand gezet en kan hij niet hoger of lager worden gezet, conclusie, sensor kan niet defect zijn, dat de auto rechtsachter wegzakt zou een lekke balg moeten zijn, deze is echter niet lek, is ook nooit iets mee geweest, toen de rechter voorbalg lek was zakte de auto rechtsvoor helemaal in, de ander balgen bleven gewoon op druk staan, de dag nadat de beide voorpoten vernieuwd zijn zou de balg rechtsachter lek geraakt zijn....? Alles afgesopt maar geen spoortje lekkage te vinden....
Wat ik wel erg vreemd vind is dat wanneer ik de auto wegzet in de lage ( uit stap stand) blijft de auto gewoon zo staan, dagen aan een stuk zonder dat de rechterachterkant wegzakt......
Wie heeft er ervaring met deze vreemde storing? Wie kan me uitleggen hoe dat automatische systeem werkt dat de auto om de zoveel minuten / uur controleert of hij recht staat ? Ik heb het vermoeden dat er daar ergens iets ontregeld is sinds de nieuwe veerpoten er op zitten.
Alvast bedankt voor een snelle reactie, ondanks dat het wat rijden en gebruiken betreft geen probleem is blijft het een dom gezicht wanneer zo'n fraaie auto zo vreemd op z'n wielen staat .....
Groeten, Jos
[url=http://postimg.org/image/hak1wkeed/][img]http://s10.postimg.org/hak1wkeed/image.j...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/fhh588t7p/][img]http://s10.postimg.org/fhh588t7p/image.j...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Update, het is me opgevallen dat de achterkant toch wegzakt nadat de auto in de lage "uitstap-stand is weg gezet.
Iemand al een idee?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar