Hallo;
ik rij nu enkele maanden met een RR 2.5Diesel uit 1997. (245.000km op de teller)
Toen ik 'm kocht heb ik meteen een oliewissel laten uitvoeren.
Enkele weken later, na afspraak, bij de garage een hele hoop rubbers (o.a. dichting kleppendeksel) en leidingen laten vernieuwen.
Dit in verband met olie lekken.
Hij heeft de wagen ook eens uitgelezen en er was een probleem met de lucht massa meter.
Bij koude start houdt de wagen in om dan na een tijdje vlot te rijden (warmere motor).
Ik zou deze dus laten vervangen, maar is tot op heden nog niet gedaan.
Nu dit weekend had ik een rit te maken van zo'n 150km.
Eens zo'n 120km gereden wou ik wel eens zien wat de wagen eigenlijk kon en hij klom gestaag naar de 150km/u.
Wat me wel opviel was dat eens boven de 130 de temperatuur ook verhoogde en aan 150km/u heb ik de snelheid ook meteen laten zakken,
er was al een licht verbrandde geur waar te nemen.
Ik wou geen paniek veroorzaken bij de medereizigers en heb de rest van de rit (en de terugweg) afgewerkt aan een 120km/u.
Geen problemen te melden op deze manier.
Ok, zo'n wagen, daar hoor je geen 150km/uur mee te rijden en het is ook niet iets dat ik vaak zou doen.
Ik wou enkel weten wat de wagen 'kon'.
Maar een brandlucht lijkt me toch ook niet helemaal normaal?
Zou dit iets te maken kunnen hebben met de lucht massa meter?
Of moet ik dat probleem elders zoeken?
Zoals gezegd: tot 120 en zelfs 130 km/u geen problemen te melden...
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hans.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Temperatuursensor bleek niet aangekoppeld. Probleem opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Land Rover Range Rover of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar