auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Lincoln Lincoln Navigator: Lincoln Navigator

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.4 V8

Mijn broer kocht net voor een prijsje een Lincoln Navigator met een Ford 5,4 V8 erin , van '97 , met uiteraard een hoop problemen , het belangrijkste is alvast hetgeen volgt .

hij ging ermee naar de gas-specialist , omdat de wagen wel op benzine , maar niet op gas reed !
Die heeft de wagen toch enkele km op gas laten rijden , maar zodra er kickdown werd gegeven was er een stevige backfire en stopte de motor met draaien . De boel bleek bij de spanringen uit elkaar te zijn geklapt , gelukkig waren de spanringen net niet hard genoeg dichtgetrokken , zodat er geen schade is .

Wij dachten aan een falende ontsteking , ofwel de timing niet juist , ofwel met storingen , omdat de motor ook niet zuiver draait op benzine . Zo'n Lincoln heeft bobines op elke bougie (geen kabels dus) , loont het de moeite om ze alle 8 , samen met de bougies , te vervangen ?

We hebben al opgemerkt dat de vorige eigenaar mogelijk gewoon geen onderhoud liet uitvoeren !

Uiteraard moet na het vervangen van de bougies ook weer de timing van de ontsteking nagekeken worden , maar vraag is of alleen de bougies (en de bobines liefst achteraf ...) de oorzaak kunnen zijn dat die motor niet op gas blijft draaien , alhoewel hij op gas mooier draaide dan op benzine ?

Geplaatst door

Omega 2,5 tds +0

al 12 jaar lid

Reacties

Spijtig genoeg ook hier geen mogelijke hulp , we hebben dus maar de gok genomen om de bougies en de bobines te vervangen , kostprijs was aanzienlijk wegens 8 stuks van elk ...

Spijtig genoeg draaide die ketel nadien nog slechter dan ervoor !!! Effe stevig vloeken dus , want véél geld en een hoop uren werk naar de ... tuuuut !

Mijn broer heeft dus ten einde raad de Navigator naar het bedrijf gebracht dat de lpg-installatie erin heeft gelegd , in de hoop dat die mensen kunnen helpen .

Graag toch nogmaals herhalen dat alle info uit ervaring van mensen die zo'n Lincoln Navigator kennen , hebben of ooit hadden in dank aanvaard wordt , wij zijn wel liefhebbers , maar geen kenners van dergelijke Amerikaanse motoren !

Ik heb geen idee ook maar backfire kan ook door klepspeling komen. Kan de klepspeling gesteld worden? cilinder lek test doen of er geen lekkende klep is of iets dergelijks.

Highway +1060
badge

12 jaar

Dat zou het bedrijf in kwestie sowieso gaan doen , gezien zij de nodige ervaring hebben met motoren draaiend op beide brandstoffen en het compromis dat daarbij moet gemaakt worden qua afstelling .

Compressiemeting , cilinderlektest en checken van de ontsteking per cilinder .

Wij hadden zelf de motor met onze (beperkte) middelen al zo precies mogelijk op punt gezet , zo'n V8 is niet echt handig om aan te werken , er is zeer weinig werkruimte .

Daardoor vermoeden wij dat er nu door het plaatsen van de nieuwe bougies en bobines ergens een schuldige in de slechte draaicultuur van de motor getoucheerd werd , waardoor onze V8 nog wat slechter is gaan draaien ...

Mijn broer hoopt deze week meer te weten , zodat we eraan kunnen beginnen .

Mijn broer was zeer gelukkig te mogen horen dat zowel compressiemeting als cilinderlektest bevredigende resultaten opleverden .

De boosdoener was dus de ontsteking . Er bleek via obd uitlezing een communicatiefout tussen enkele van de 458 stuurdozen :-) die er in dat ding zitten te bestaan , die nu is opgelost door het solderen van de slechte stekkerverbindingen .

Hij heeft echter ook wel te horen gekregen dat de bobines OP de bougies horen te zitten , twee (van de acht) zater er niet goed op , zodat ze slechts af en toe een vonkje wisten te produceren , wat meteen verklaart waarom die motor nadien nog slechter draaide ....

Conclusie : toch beter vooraf obd doen , want nu zitten er 8 nieuwe bobines op , terwijl het merendeel van de oude nog zeer goed waren , de grootste storing zat in de communicatiefouten , waardoor de ontsteking onmogelijk juist kon functioneren .

So far so good , nu kunnen we dus het mechanische deel afwerken en vervolgens de gatenkaas in het koetswerk weer fatsoeneren . Update daarvan later !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lincoln Navigator of stel zelf een nieuwe vraag.