Ik heb onlangs de bak onder de luchtinlaatcollectors moeten vervangen en heb ook het ventiel/klep moeten vervangen, doch na deze te plaatsen krijgt de auto precies te weinig lucht en kan dus niet starten. Kan deze klep verkeerd geplaatst worden? Moet men die misschien eerst verdraaien? Iemand een idee? De bak noemt intake manifold, is die klep dan de intake runner control valve?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Nog iets meer info. Ik heb na de backfire dus de plastieken ontplofte inlaatcollectorsbak vervangen door een aluminium exemplaar. Terwijl toch alles van de motor moest,heb ik ook alle bougies, bobijnen en injecteurs vervangen, ook de nokkenassensor en de sensor op de inlaatklep. Nu start hij dus niet, de motor draait wel rond,maar springt niet aan. Er komt een krijsend geluid uit de buurt van de inlaatklep, net alsof die veel te weinig lucht krijgt. Daarom mijn eerste gedacht,dat die klep op de inlaatcollectorsbak niet functioneert of vast zit....of verkeerd geplaatst is. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Uitlezen zou niet mogelijk zijn omdat het voertuig bijna twee jaar zonder batterij stond en nog niet heeft gedraaid??
Heb je wel een vonk? En hoe lang is het geleden dat hij wel heeft gelopen? 2 jaar stilgestaan of loopt hij niet meer nadat je die inlaatcollector hebt vervangen?
Hij heeft even gedraaid,maar op vier cilinders, misschien dat die klep nog iets open stond en nu dicht? Ontsteking is ok. Brandstoftoevoer ook. Hij heeft inderdaad twee jaar stilgestaan, maar alles is vernieuwd, nieuwe bougies,bobijnen, ook nieuwe benzine ..
Is het ondertussen opgelost?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Lincoln Navigator of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar