Ik heb hier een maserati quattroporte staan met een kapotte turbo. Om bij deze turbo te kunnen komen moet de motor eruit. Nu strand ik met de volgende zaken:
1. Hoe en waar kan ik de uitlaten het beste losmaken (De flenzen van de turbo kan ik niet bereiken, en de inbusbouten van de klemverbinding erachter zijn vastgerot) Ik ben bang dat ik hiervoor het subframe moet laten zakken, maar ook dan kan ik er niet of nouwelijks bij). Iemand een idee?
2. Met wat voor een sleutel kan ik de starter losmaken, de bouten zijn richting de cabine gericht, en liggen voor 2/3 met de kop heel dicht op de wisselbak (t is een automaat). Iemand een idee.
Alle ideeen zijn welkom, ik heb de auto nu best een eind uit elkaar, en loop helemaal vast op deze punten.
Alvast bedankt,
Erik.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan je de bak en subframe niet als gehel laten zakken en dan de motor lichten op t subframe
dan kan je denk ik alles bereiken
Bedankt voor de reactie. Ik heb zitten kijken, maar de koppen steken te ver naar buiten. Deze passen dus niet tussen de chassispoten door. Ik heb nu met veel verloopstukjes en veel geluk de bak van de motor los kunnen krijgen, en ook de starter is er vanaf. Nu maar hopen dat het in elkaar zetten soepeler gaat.
Met vriendelijke groet,
Erik
en als je hessing belt om te vragen???
of bel die jogens daa bij utrecht
Motor kan er langs boven probleemloos uit,boite losmaken en voldoende naar achter brengen.
Radiators en intercoolers eruit om motor naar voor te kunnen brengen,alle kabels losmaken,starter wegnemen,common rails injectie moeten weg,uitlaten losmaken en onderaan 4 lange bouten losmaken op het subframe van de motor.
Als boite naar achter zit is het 5h werk.
Ketting vastmaken aan linkse en rechtse uitlaatcollector,motor naar voor tot tegen voorkant en naar boven ermee.
Ik wist ook niet dat het zo kon maar hebben het gedaan op mijn 2.24V en werkt veel makkelijker dan sub frame lossen.
Hebben al zelfde werkwijze op een schamal toegepast.
15 jaar
Bedankt voor de oplossing, 2 jaar later, daar heeft iemand anders wellicht nog wat aan.
Reageren op topics is best, maar kick geen oude topics wakker. Reageer liever op recente topics waar mensen nog echt aan het probleem werken
gr
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Maserati Quattroporte of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar