Hallo,
Ben nu in Oostenrijk en bij de hoge buitentemperaturen en bij bergop moet de auto hard werken, nu al een paar maal een vapor lock gehad bij bergop rijden, de auto stopt dan vrij plotseling en blijft maar wat zwak stationair lopen, na enige tijd wachten gaat het weer maar na even weer bergop rijden en soms ook bij bergaf begint het weer. de dealer hier in Oostenrijk heeft de computer uitgelezen en deze gaf geen storing aan, deze concludeerde dat door waarschijnlijk een slecht werkende brandstofpomp ( we hebben de pompdruk niet gemeten, geen tijd ) in combinatie met de temperatuur de vapor lock laat ontstaan, we gaan nu de laatste dagen maar niet meer bergop rijden en willen gewoon naar huis rijden en daar dan dit oplossen.
Is iemand bekend met dit fenomeen en klopt het dat de brandstofpomp de boosdoener kan zijn, en wat zou nog meer dit kunnen laten ontstaan?
Bij voorbaat dank voor de reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als de pompdruk te laag is kan het inderdaad voorkomen, vooral onder extreme omstandigheden als de motor flink moet werken in een wat hogere omgevingstemperatuur.
In sommige gevallen helpt het om de brandstofleidingen vanaf de bodem van de auto tot aan de brandstofrail te isoleren.
Probleem opgelost, men had rondom de oude pomp 2 nylon kousen gedaan en deze zat vol met rommel, heb toch maar een andere pomp erop gezet aangezien er al een imitatie inzat welke hoe langer hoe meer ging zingen
Bedankt voor de info
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar