close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: bougies 626

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo, ik wil binnenkort de bougies van mijn 626 1.8 vervangen.BWJ
Wat is wijsheid? in het boekje staan 2typen van Denso voorgeschreven nl.
PKJ 16 CR8
PKJ 20 CR8
Dit zijn die zogenaamde longlife bougies,is dit ook de beste keus?
Of standaard bougies en dan vaker vervangen, ca 30.000 km?
Is de prijs van longlife bougies het dan ook waard op 90.000km?
Tevens wil ik gelijk de bougiekabels vervangen,deze zouden nog wel eens een zwak punt zijn bij deze auto?
Al vast bedankt voor reacties.

Geplaatst door

mo 626 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De gewone bougies blijven tegenwoordig al 60000 km zitten. Kabels laten zitten totdat het echt nodig is.
Anders kun je misschien beter een nieuwe auto kopen. Heb je gelijk alles vervangen..........

Gr.

Petje57 0
badge

15 jaar

Gewoon de originele gebruiken,die voorgeschreven staan,die 2 type's zijn geloof ik voor benzine,en de ander voor als er gas in ligt..

Bougiekabels en andere dingen vervangen die niet kapot zijn,is niet nodig,pas vervangen indien ze werkelijk kapot zijn,zoals Petje ook al zegt.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bedenk je wel dat dit longlife bougies zijn en dus een vermogen kosten. Je kunt ze eventueel ook vervangen door het type K16PRU-11 van Denso, deze zijn een stuk goedkoper ze zijn alleen iets eerder aan vervanging toe.

Harald1980 0
badge

15 jaar

Hallo heren, ik heb de bougies vervangen door NGK platinum laser PZFR 6F.
Volgens de auto materialen zaak zijn deze een alternatief voor de Denzo bougies.
Deze zijn ook long life Euro 21 per st.

Heb gelijk olie en alle filters verniewd (nipparts) en de bougiekabels even laten doormeten door bevriende monteur,ze zijn nog in orde.
Moet zeggen de auto pakt beter op bij lage toeren<1500,en het hikken bij stevig optrekken is weg,hij loopt nu super mooi!!. Eesrt moest ik altijd met een zacht voetje optrekken zodat hij niet begon te hikken of stotteren.
Mijn monteur zei dat sommige jappen slechter lopen op de nornale bougies,en beter voor de long life type kon kiezen.
Bedankt voor de reacties,

mo 626 0

15 jaar

PS> heb de gasklep ook nog even gereinigd,is ook een klein verschil merkbaar

mo 626 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.