Het volgende probleem doet zich voor: als er met ingetrapte koppeling wordt geremd (bijvoorbeeld bij terugschakelen voor een bocht) en de toeren vallen terug tot stationair, gaat de verlichting (buiten en dashboard) duidelijk feller branden. Een seconde of twee later gaat het controlelampje van de accu (rood accu-symbooltje in de toerenteller) branden. Als er vervolgens weer toeren gemaakt worden (boven 2.500) gaat dat lampje weer uit en gaat de verlichting weer normaal (minder fel) branden. Ik heb de v-riem gecontroleerd, maar die is gewoon goed op spanning, ziet er als nieuw uit en slipt niet.
Wat kan er aan de hand zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat je het moet zoeken in een defecte spanningsregelaar of dynamo
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar