Mazda 323: [Coupé] Stotteren tussen 1000 / 2500 toeren bij redelijk gas ge

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5i

Sinds een tijdje heb ik het probleem dat mijn Mazda 323 Coupé gaat stotteren wanneer ik bijvoorbeeld door een bocht heen kom, en ik wil dan weer een beetje doortrekken. Hij schokt dan redelijk. Dit gebeurd tussen de 1000 en 2500 toeren, hoe hoger de versnelling, hoe erger het is.

Probleem is sinds dat de auto een keer slechter startte, draaide de sleutel niet lang genoeg om tot 2 maal toe (...dom dom dom) en toen verzoop hij een beetje. Sindsdien heeft hij dit fenomeen.

Uiteraard heb ik al een aantal dingen bekeken:
- ECU gereset, geen resultaat
- Luchtfilter schoongemaakt
- Verdelerkap bekeken, zag er gewoon netjes uit, kon ietsje aanslag afkrabben maar was minimaal
- Bougiekabels zijn slechts 4 maanden oud
- Bougies zijn slechts 3 maanden oud en zagen er goed uit
- Gasklep bekeken, loopt goed en ziet er brandschoon uit
- Injectie reiniger er al een keer bijgegooid, tijdje met V-POWER gereden, geen resultaat.

Probleem doet zich voor zowel koud als warm.

Stationair loopt hij redelijk, maar ook nu voel je soms 'dat hij een slagje mist'. Heeft hij ook niet eerder gehad.
Als ik héél kalm rijd, dus niet echt doortrekken etc, dan is er niets aan de hand.
Op hoge snelheden, en boven de 3000 toeren is er niets aan de hand.

Ik hoop dat iemand bekend is met dit probleem!

Alvast bedankt!!
Remi

manneke

Geplaatst door manneke (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

jan T (30) PRO, 16 jaar geleden

remi is de electrode afstand wel goed ik bedoel staan de punten niet tedicht op elkaar.

groetjes jan.

manneke (0), 16 jaar geleden

Standaard afstand bij deze bougies, staan zeker niet te dicht bij elkaar, ook niet te ver.
Bougies waren btw bij het bekijken ook netjes schoon, niet zwart of iets dergelijks.
Bedankt voor je reactie!

jan T (30) PRO, 16 jaar geleden

remi maar heb je ze met de voeler maat na gemeten en vergeleken met de voorschriften.
ik zelf heb zo iets gehad met een mitsubishi en toen bleek dat ze 2 tienden testrak stonden en na het bij stellen was het probleem weg.
wat je ook nog kan doen is de distrubutie timing controleren je weet nooit en dan weet je dit zeker.

groetjes jan.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

ik denk dat er een injector haperd.
probeer een een brandstof reiniger toe te voegen aan de tank.

manneke (0), 16 jaar geleden

Brandstof reiniger zelfde als injectie reiniger? dat heb ik namelijk al geprobeerd, ook in combinatie met periode V-POWER tanken. Helaas geen resultaat :(

Ik zal de bougies idd eens nameten dan to be sure.

Wat denken jullie? ik lees ook veel over de Lucht massa meter... daar ook controle op uit te voeren?

En zou de computer zulke foutmeldingen ook opslaan zodat ze uit te lezen zijn? dan laat ik dat ook doen.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 16 jaar geleden

dan moet je eens 1 voor 1 de injectors losnemen.
als het goed is moet er iedere keer een toerental daling zijn.
als dat bij 1 niet zo is dan is die stuk.

manneke (0), 16 jaar geleden

Dit is ook zo wanneer hij normaal eigenlijk wel goed loopt?
Ik zal dit binnenkort bespreken met een kennis van me, binnenkort even langs garage waar hij werkt, dus wil graag zoveel mogelijk tips binnenslepen!

Bedankt in iedergeval!!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.