close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda Xedos 6: Dynamo en remwaarschuwings lampje brand

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Ik ben bezig met een xedos 6 waarvan dynamolamp en remvl. lamp blijven branden.
Ruildynamo gemonteerd.
Laadspanning 15v. laadt dan ongev. 50 A.
Foutcode uitgelezen no. 25. Brandstof solenoide draabreuk gerepareerd.
Lampjes op dashboard blijven echter branden. Geen foutcode's meer.

Wie kan mij een tip geven of een schema van het laadcircuit.

m.v.gr.
Gerard.

Geplaatst door

Gerard van Ingen (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

15 Volt lijkt mij een beetje te veel van het goede.

oldford 0
badge

14 jaar

De originele dynamo laadspanning 15,3 volt.
1e ruildynamo 15,3 v.
2e ruildynamo 15v.
sloopdynamo 14,8 volt.

ik weet het nu ook even niet meer.

gerard.

Origineel moet zijn: 70 Amp. 14,5 Volt bij 3000 rpm.
ik denk dat de sloop dynamo nog de beste is...

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

Gaat het dynamolampje via een relais of rechtstreeks van contact naar de aansluiting op de dynamo.?
Ook bij een ontladen accu begint de dynamo met 13,4 volt te laden en branden de lampjes ook.
Gerard.

Bij Autotools vanmorgen een schema opgevraagd.
Aan de hand hiervan de storing kunnen lokaliseren.
Op de stekker van het lampje / veldbekrachtiging zitten 2 draden.
De wit blauwe draad gaat naar het controlelampje.
Op de wit groene draad hoort de accu spanning te staan.
Hier stond meestal geen spanning op.
Tijdens het laden op de witgroene draad soms een spanning van 3.4 volt, kwam deze boven 4.7 volt ging het dynamolampje branden.
De wit groene draad doorgeknipt en rechtstreeks vanaf de plus dynamo een verbinding gemaakt naar de
stekker.
Gezekerd met 3 A steekzekering
De andere zijde van de witgroene draad richting accu plus los laten hangen.
Proefrit gemaakt en een prachtige laadspanning 14 volt.
Dezelfde dynamo kwam eerst op 15,3 volt ten tijde van de storing.

Zonder schema was dit niet gelukt, geraadpleegde dealer hamerde op foutcode,s motor mangement.

Gerard.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Xedos of stel zelf een nieuwe vraag.