Mazda hb 626: gasinstallatie G3 afslaan / schokken

Bouwjaar: 2000

Veel problemen met gasinstallatie waaronder ,
tijdens rijden constant snelheid vasthouden begint de wagen te schokken.
Bij het intrappen van de koppeling slaat de auto uit en is zeer moeilijk te starten.
De auto is in de garage geweest en het volgende is er veranderd,
Bougies krapper gezet.
verdeelhuis schoongemaakt
Auto is op de testbank geweest bij gasinbouwstation.

Problemen waren weg,maar nu het kouder wordt begint de wagen weer met het uitslaan bij het overschakelen van benzine naar gas als de motorkoud is.
Ook begint het storteren weer heel licht.
Kan het zijn dat de plunjer weer in het verdeelhuis schoongemaakt moet worden of heeft het ook te maken dat het buiten kouder wordt.

mar6873

Geplaatst door mar6873 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Joop5823 (0), 20 jaar geleden

Ik rijd in een mazda 323F 1.6i 16V uit 1991 ook op gas. Mijn auto heeft al 270.000 km gereden zonder grote problemen op gas. Wat ik doe is als de motor koud is op benzine starten en deze 5 minuten warmrijden. Daarna schakel ik over naar gas. Vooral winterdag is dit belangrijk. Schakel ik te vroeg terug van benzine naar gas, dan kan ik de motor maar net aan de praat houden bij stationair.
Heeft u deze problemen alleen bij koude motor of ook als deze op bedrijfstemp is?
Succes John

mar6873 (0), 20 jaar geleden

dit gebeurt alleen bij een koude motor.

Johnny Bult (0), 20 jaar geleden

Als het mogelijk is om zelf te kiezen voor benzine en gas, dan zou ik als ik u was het eens proberen zoals ik hierboven heb beschreven! John

p@tje (0), 19 jaar geleden

G3 schakelt toch vanzelf om zou ik zeggen ?

de oorzaak zit in de onsteking.

ga toch maar eens de bougies vervangen. Waarschijnlijk zijn die nieuwe ook al weer stuk. Ze slaan zomaar door, daarom moet je ook concactvet toepassen. Ik gebruik het zelf en het voorkomt echt het doorslaan van bougies. Sterker nog, op bougies die doorgeslagen zijn, valt met dit vet nog heel goed te rijden !
Een wondermiddel, die mijn eigen gasspecialist toepaste nadat ik ook problemen ondervond, en daarna heb ik uiteraard zelf zo'n tube gekocht, die kost iets van 15 euro en je kunt er wel 10x mee doen.

tip

gebruik NGK BKR16e 11 bougies (V-power heten die), en zet deze op 0,7 electrode afstand.
pas daarnaast contactvet toe, verkrijgbaar bij Ford
als de bougiekabels niet goed zijn, moet je die ook vervangen maar wellicht totaal niet nodig ( is best duur setje namelijk)

Dat vet is echt heel belangrijk en eigenlijk zouden lpg specialisten dit standaard moeten toepassen bij elke LPG inbouw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.