hallo probleem met de mazda hij vonkt wel hij krijgt benzinne en gas maar hij maakt geen slag.
ik heb hem al wel even aan de loop gehad,dat als ik het vacuum potje omhoog trek dus gewoon handmatig bedien.
maar goed ik heb er nou een andere carburateur op gezet met alle potjes endergelijke.
maar nog niks.
kleppen worden bedient en optijd.
ik heb zelf het id dat hij dus niet op tijd vonkt.
ik heb ook het potje al vervangen die op de ontsteking zelf zit heb al een ander ontsteking geprobeert.
maar hij blijft dood.
help ik heb even geen id meer.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ps hij heeft ook compressie!!!
Waar heb je gekeken of hij vonkt aan de bobine of bougiekabel?
Is de vonk wel krachtig genoeg, en welke kleur heeft de vonk.
Hans
hij vonkt bij de bougie!!
en de vonk is wel mooi van kleur (goed blauw)
maar ben er nou tot zo ver uit dat hij niet op tijd vonkt.
maar nou is de vraag als het aan de ontsteking ligt of aan het vacuum.
heb allerbij al vervangen.
18 jaar
distributietiming niet goed!!!!!
jawel de riem staat op tijd en de nokkenas gat ook mooi mee en alles.
als ik het vacuum potje omhoog trek dan krijg ik hem wel aan de loop.
heeeeel vreemd snap er ff niks meer van.
ik dacht dus dat het vacuum niet goed was omdat hij wel liep als ik hem handmatig bediende.
dus heb ik er een ander carburateur op gezet(daar ging het slangetje naar toe die niet vacuum zoog).
maar goed nog niks.
18 jaar
Zitten de vacuumslangetje niet verkeerd om want ik dacht dat er 2 slangetjes op zitten.
trouwens, is dit probleem spontaan ontstaan of na een reparatie
hallo nee de vacuumslangetjes zitten goed het ze ook wel omgedraait en een T stuk tussen gezet want een van de twee die vond ik niet echt goed vacuum zuigen.
maar het mag niet baaten.
en het is idd spontaan gekomen.
heel vreemd.
hij is dus ook nog steeds niet klaar.
18 jaar
Hallo M, het T-stuk moet er tussenuit en slangetjes op de juiste plaats aansluiten, het is normaal dat ze niet allebei gelijktijdig evenveel zuigen.
Logisch gezien als je aan de vacuumvervroeger trekt en de motor slaat dan wel aan, dan is de ontsteking-timing niet goed!!!! en aangezien de ontsteking aangedreven wordt door de nokkenas met een rechte verbinding (dus kan niet verkeerd gemonteerd zijn), dan kan het alleen de distributietiming niet goed zijn, heb je deze timing gecontroleerd door middel van de merktekens op het krukasTANDWIEL (dus niet de poelie) en het nokkenasTANDWIEL??????
hallo.
nou ben alweer een klein stukje verder.
hij loopt heel even als ik hem probeer te starten en dan valt hij direct weer dood.
zonder het vacuum potje omghoog te trekken.
nou denk ik dus dat het in de shoke zit.
want na een paar keer starten was hij wel warm en hij stond in een warme omgeving.
maar de shoke klep ging niet open.
en de timing van de riem staat goed had ik al in het begin gecontroleerd.
dus we zullen even verder zoeken .
18 jaar
Als de motor koud is en je trap een keer op het gaspedaal dan moet de chokeklep helemaal dicht gaan, als je gaat starten dan moet de chokeklep 2mm. open getrokken worden, als tie dat niet doet kun je dit ook met een schroevendraaier doen, en als de motor loopt dan moet de chokeklep langzaam geheel open gaan.
Denk wel, dat de choke electrisch bediend wordt door de dynamo en niet door koelvloeistof d.w.z. als de motor even niet gelopen heeft en je start opnieuw dan gaat die weer even op de choke lopen.
ik zal er even naar kijken.
hij staat bij mij op school op dit moment.
leer namelijk voor automonteur.
maar goed zal er maandag weer even naar gaan kijken.
mvd m van heteren.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar