Mijn mazda 626 1.8 1995 met nu inmiddels 3ton op de teller loopt prima en verbruikt een kwart litertje olie op de 15dzt km
met een verbruik van gemiddeld 1 op 11.
Mijn vraag is hoeveel km is er nog te gaan en wie heeft er nog meer km gereden?Twijfel namelijk of ik hem in ga ruilen technisch is er niets mee aan de hand.Kan ik er nog een ton bij draaien zonder al te veel onkosten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo peter
ik heb met mijn citroen BX 19 trs 1988 630000 km gereden met dezelfde motor, wel bij 450000 km een cyl. kop van de sloop erop gezet want de kleppen waren teveel ingezakt in de kop.
Kortom door rustig te rijden kan er heel wat gereden worden voordat de motor "op" is.
Hoi peter,
Geen antwoordt maar een misschien een bevestiging dat het geen uitzondering hoeft te zijn.
Mijn Mazda 626 uit mei 1996 1800 met LPG G3 instalatie heeft ook de drie ton gehaald echter drinkt hijwat meer LPG vanwege mijn rijstijl (1:9). Mijn olie verbruik is 1,5 liter op de 25000 km.
Mijn ouders hadden tot voor kort een 626 uit 1997 LPG G3 met 280000 km. Ook zonder problemen totdat ze geen voorrang kregen van een vrachtwagen -> Total los.
Gezien jouw verbruik minder is zal je wel zuiniger omgaan met je 626. Inruilen levert toch al niet zo veel meer op, dus zou ik nog maar een paar jaartjes van je robuste 626 genieten.
20 jaar
Houden die auto!
Ik ook een zelfde 626 1.8i. Hij heeft tot 140.000 km op lpg gelopen, daarna is de installatie eruit gehaald. Km staat nu op 302.000 km. Olie verbruik is bij mij wel iets meer 2 liter 15.000 km. Ik heb tot nu toe, afkloppen, weinig tot geen motorproblemen ondervonden. Eenmaal heb ik spanrol van distributieriem moeten vervangen, hetgeen normaal schijnt te zijn. De auto rijd gem 1:12 snelweg 1:15 is normaal. Ik blijf hem houden tot de motor stopt en dan misschien wel een 2e hands motor die dingen kosten bijna niks.
Gr Ari
20 jaar
dag Peter,
Hoeveel km er nog in je auto zitten weet ik natuurlijk niet maar net als de anderen hier in dit bericht rijdt die 626 van mij uit 96 ook al meer dan 325000km met een G3. Wel af en toe wat kosten. Aandrijfas, remschijven voor, verdamper en natuurlijk elke 100000 een nieuwe distributieriem. Mijn olieverbruik is niet zo gunstig als dat van jou 1/2 ltr op 10000 km en waarschijnlijk door een vuile of niet goed funktionerende verdamper 1:10. Maar verder kan je natuurlijk nooit meer zo'n gunstige kmprijs maken als nu. Houden tot ie in elkaar stort en dat kan met goed onderhoud nog wel even duren.
Len
20 jaar
een miljoen kilometer is zeker haalbaar. De vraag is of je auto daar de tijd voor krijgt ( roest enzo, andere kosten waardoor je op een punt aankomt en je jezelf vragen gaat stellen) aan de motor zal het niet liggen. Maak je dus geen zorgen de kilometerstand van een auto is eigenlijk tegenwoordig geen graadmeter.
(Een urenteller zou eerder wenselijk zijn), een compressietest, een roesttest, algehele staat van de auto, verbruik, prestaties, olieverbruik en dergelijke zijn de dingen waar het om gaat. Zeker bij japanners waarbij je je vaak over de techniek geen zorgen hoeft te maken.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar