Mazda 121: homokineet

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16v

Hallo als nieuweling heb ik eerst diverse forum's afgezocht maar ik kan de oplossing voor mijn probleem niet vinden.
Mijn probleem is dit:ik krijg mijn homokineet aan de wielkant niet los getikt,bij diverse merken wordt gesproken over een segering op de as,maar bij mijn 121 is daar geen sprake van?? ik kan geen borgging ontdekken....
Of ben ik verplicht om de aandrijfas uit de bak te halen en via die kant mijn stofhoezen te vervangen?????
Ik hoop dat iemand een passend antwoord heeft.
b.v.d. Johan

wishbone

Geplaatst door wishbone (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 121? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

zx9r (0), 17 jaar geleden

waarom gebruik je geen hoes-spreider, dan hoef je helemaal niets los te maken, die schuif je dan zo over de kop heen

DDT (0) PRO, 17 jaar geleden

borgring zit op het eind van de as deze kan je niet zien als de homokineet er nog op zit. Er is speciaal gereedschap voor dit klem je om de as en aan de andere zijde om de schroefdraad van de homokineet, moer erop, aandraaien en je trekt hem er af. Je kan hetzelfde ook met twee personen proberen, homokineet rechtstandig straktrekken tov. de as en de ander met de hamer hem er aftikken.
Voor spec. gereedschap zie www.toolspecial.com (toolmovie)

wishbone (0), 17 jaar geleden

@zx9r van een hoes-spreider heb ik nog nooit gehoord maar ik kan er mezelf iets bij voorstellen,ik geloof alleen niet dat m'n originele hoes zich zo laat vervormen...

@DDT bedankt voor je reactie ik vind het geweldig dat proffessionals hier reageren.
het gereedschap zit al in de copieermachine die komt vast vaker van pas.
jij hebt vandaag de dagschotel verdiend.
nogmaals bedankt m.v.g. Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.