Mazda 2 2006: Hoog toerental

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400

Ben in het bezit van een Mazda 2 bj 2006. Nu heb ik constant koude of warme motor een stationair toerental van +/- 1500 tpm. Dit is veel te hoog. Wat zou dit kunnen zijn. Heb het luchtfilter eraf gehaald, en vervangen. Verder ook gekeken of er defecte slangen waren. Deze waren allemaal goed.

nicovalk

Geplaatst door nicovalk , lid sinds 7 jaar geleden

5 Reacties

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Valse lucht is een optie , vervuild gasklephuis , eventueel uit laten lezen.

Elblag, 1 maand geleden

Mogelijk maar lees uw handleiding.

In de gebruikershandleiding staat dat het normaal is en vereist om de katalysator op te starten. De timing is ook vertraagd, wat het een vreemd geluid geeft. Manual zegt ook dat je niet hoeft te wachten om hem in de versnelling te zetten en te rijden. "De Mazda3 is uitgerust met SKYACTIV-verbrandingstechnologie. Deze technologie omvat AWS (Accelerated Warm-up System) voor optimale emissieprestaties tijdens koude startomstandigheden. ...? Wat u opvalt? Bij het opstarten zijn het motortoerental en het geluid hoger (1500 RPM) gedurende minder dan 1 minuut om de katalysator snel op een efficiënte bedrijfstemperatuur te brengen. Het RPM wordt verlaagd tot stationair zodra de temperatuur is bereikt. Dit is normaal motorbedrijf bij koude start. ... OPMERKING: U kunt rijden het voertuig tijdens de AWS-activering, hoeft niet te wachten. "

Elblag, 1 maand geleden

2e
Het oplossen en repareren van een motor die hoog (snel) of laag (langzaam) stationair draait. (Opmerking: het stationaire toerental van de motor wordt geregeld door de computer en kan NIET worden aangepast.) De procedure voor het oplossen van problemen voor hoog en laag stationair toerental is vergelijkbaar, en is

Stap 1 - Als het controlemotor- of servicemotorlampje binnenkort gaat branden, kan het ophalen van de diagnostische foutcodes u in de goede richting leiden van wat het probleem is, of ook gerelateerd is.




Stap 2 - De stationaire luchtregelmotor (klep) is verantwoordelijk voor het regelen van het stationaire toerental van de motor, als dit onderdeel faalt of zwak wordt, kan het stationaire toerental van de motor onregelmatig worden, bovendien kan deze toestand al dan niet de MIL activeren (controleer motor, servicemotor licht binnenkort op.) Vanwege de aard van deze klep (groot luchtvolume verwerkt) moet deze worden nagekeken wanneer een afstelling wordt uitgevoerd om "cokesvorming" te verwijderen die de werking van de klep zal belemmeren. Om een ​​grove controle van de stationaire luchtregeling uit te voeren, verwijdert u de klep terwijl u de bedrading weer aansluit. Terwijl u met een zaklamp naar de klep kijkt, draait u de sleutel naar de "AAN" -stand (START DE MOTOR NIET). De klep moet een beetje bewegen.


STATIONAIR LUCHTREGELKLEP (UIT MOTOR)
Stap 3 - Motorvacuüm is een afgedicht systeem en moet een bepaalde hoeveelheid bevatten om de juiste stationaire omstandigheden te behouden, inspecteer de motorvacuümslangen en inlaatpakkingen .


VACUÜMLEK IN MOTORINLAAT
Stap 4 - De luchtinlaathoes of -buis wordt gebruikt om lucht naar het inlaatsysteem van de motor te leiden. Als deze buis losraakt of breekt, kan er niet-gedoseerde lucht in de motor lekken, waardoor een onbalans (via de MAF-sensor voor massale luchtstroom) in het computersysteem ontstaat, wat kan leiden tot snel of langzaam stationair draaien.


LUCHTINLAATKLEP VERWIJDEREN
Stap 5 - Een gasklepboring wordt gebruikt om het volume van de luchtstroom dat de motor verbruikt te regelen. Dit apparaat moet worden bediend met de computer of met een handpedaal en moet schoon zijn en vrij van verkooksing (lichte teersubstantie.)


GASHENDEL BORING SERVICE
Stap 6 - Het carterventilatiesysteem of de PCV-klep van een motor wordt gebruikt om dampen uit de motor weg te zuigen terwijl deze draait, als dit systeem defect raakt, kan dit leiden tot onregelmatige stationaire omstandigheden.



CARTERVENTILATIE
Stap 7 - Motortiming, zowel de ontsteking als de oriëntatie van de nokkenas kunnen het stationaire toerental van de motor beïnvloeden. Als deze toestand zich voordoet, raakt de computer uit balans en reageert deze niet correct. Deze items moeten worden gecontroleerd en gecorrigeerd voordat de normale werking van de motor wordt hervat.



Stap 8 - De massale luchtstroomsensor maakt gebruik van een hete draad die in weerstand verandert wanneer de inlaatlucht van de motor erdoor wordt geleid. De computer gebruikt deze informatie om aanpassingen aan het besturingssysteem te maken. Wanneer deze draad vervuild raakt, wat van nature tijdens gebruik voorkomt, moet de sensor worden verwijderd en gereinigd .





Intermitterende sensorstoringen of kortsluitingen kunnen ervoor zorgen dat de computer zich vreemd gedraagt ​​met ongebruikelijke bijwerkingen. Deze problemen zijn bijzonder moeilijk te diagnosticeren. Het computerprogramma is ontworpen om alleen een MIL (check engine - service engine binnenkort) te activeren als er een langdurige storing is opgetreden. In deze gevallen zijn er veel benaderingen die kunnen worden gebruikt, de meest professionele methode is het gebruik van een computerscanner die de datastroom bewaakt en registreert, die vervolgens kan worden gecontroleerd op ongebruikelijke patronen in verschillende sensoren of verbindingen. Een alternatieve methode voor het oplossen van problemen omvat een een voor een, vervang alle kritische sensoren benadering die de defecte sensor kan onthullen, dwz: krukas-, nokkenas- en gasklep stand sensoren samen met koelvloeistoftemperatuur- en zuurstofsensoren die vatbaar zijn voor dit soort sensorstoringen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.