close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323F (klaplichten): kathalisator + piepend geluid bij sturen

Bouwjaar: 1994

Hallo, mijn binnenwerk van mijn kathalisator zit los en dit maakt een heel irritant trillend geluid en wil hier dus ook van af, wat is de beste oplossing?
-ertussenuit slaan (komt hij nog door de APK?)
-kathalisator vervanger ertussen zetten (komt hij nog door de APK?) waar hebben ze die?liefst omg. Eindhoven
-een nieuwe kathalisator kopen

Volgende probleem...

Als ik naar rechts stuur begint er iets hard te piepen en als ik naar links stuur niet, wat is dit? stuurbekrachtiging ofzo?

Geplaatst door

Etienne2955 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dat kan zijn, maar het kan ook aan je differentieel liggen.

Markvedder 0

20 jaar

Stukje uit Apk 2.3.9.: Personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs.
Vriendelijke groet Petervh

Petervh 0

20 jaar

Je zou eigenlijk eens moeten kijken op de internetsite van Japoto Parts im- & export. WWW.JAPOTO.NL
Dit is een bedrijf speciaal voor japanse merken. Zoek je een onderdeel dan kun je het hun vragen en direct online bestellen. Zij hebben ook conecties met andere in japanse auto's gespecialiceerde bedrijven. Bellen kan natuurlijk ook. Succes!

Johnny Bult 0

20 jaar

Als je zeker weet dat je kat slecht is en aan vervangen denkt kan je ook overwegen er een pijp doorheen te slaan. De keurmeester ziet dan iig nog de orginele katalisator en als je motor goed is afgesteld zou hij gewoon door de 4 gas meting moeten komen.

Las de pijp wel even vast anders gaat hij rammellen(ervaring), bij een carburateurmotor moet je de pijp vaak een beetje vernauwen omdat deze is afgesteld op de weestand van de Kat.


(beter een katkit, deze heeft dezelfde weerstand als de oorspronkelijke kat)

Remke 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.