Mazda Mx3: koppakking lek! maar welke?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6 24v 1800cc 98kw

mijn MX-3 heeft een warmloper gehad, hierbij zijn o.a. de bobinekabels (achterste cilinderbank) en het watermodje (plastic) van de koelvloeistofdrukdop op het blok zelf gesmolten. ook was de waterpomp helemaal weg geroest (water in koelsysteem), dit verklaard ook de warmloper. los hiervan was ook de automatische spanner van de D-riem "lam" geworden waardoor die erg veel speling had, en erg beroerd liep.

ikzelf heb nu nieuwe D-riem set/spanner, waterpomp, bobinekabels en watermondje gemonteerd. en heb nu goed kunnen testen boven het expansievat van het koelsysteem dat de koppakking lek is (tester verkleurd heel licht).

nu is mijn vraag: van welke van de 2 cilinderbanken is de koppakking lek? ikzelf denk de achterste (die is immers het warmst geweest). maar zeker weten doe ik het niet. compressie test was ook goed. is er een goede manier om erachter te komen welke cilinderbank er lek is?

bmw flevo

Geplaatst door bmw flevo (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Jack T (0) PRO, 16 jaar geleden

Een lektest op iedere cilinder uitvoeren.......!!! ( 1 voor 1 druk op iedere cil. zetten)

Gr. Jack

erichendri (0) PRO, 16 jaar geleden

met een klein cameraatje in de cilinder kijken of laten kijken.
Deze bestaan maar niet iedereen heeft 'm.
Een cilinderruimte die schoner is is meestal de boosdoener.
Achterste cilinder wordt bij koelings problemen ook meestal warmer.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.