close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda Mx3: koppakking lek! maar welke?

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: v6 24v 1800cc 98kw

mijn MX-3 heeft een warmloper gehad, hierbij zijn o.a. de bobinekabels (achterste cilinderbank) en het watermodje (plastic) van de koelvloeistofdrukdop op het blok zelf gesmolten. ook was de waterpomp helemaal weg geroest (water in koelsysteem), dit verklaard ook de warmloper. los hiervan was ook de automatische spanner van de D-riem "lam" geworden waardoor die erg veel speling had, en erg beroerd liep.

ikzelf heb nu nieuwe D-riem set/spanner, waterpomp, bobinekabels en watermondje gemonteerd. en heb nu goed kunnen testen boven het expansievat van het koelsysteem dat de koppakking lek is (tester verkleurd heel licht).

nu is mijn vraag: van welke van de 2 cilinderbanken is de koppakking lek? ikzelf denk de achterste (die is immers het warmst geweest). maar zeker weten doe ik het niet. compressie test was ook goed. is er een goede manier om erachter te komen welke cilinderbank er lek is?

Geplaatst door

bmw flevo (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een lektest op iedere cilinder uitvoeren.......!!! ( 1 voor 1 druk op iedere cil. zetten)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

met een klein cameraatje in de cilinder kijken of laten kijken.
Deze bestaan maar niet iedereen heeft 'm.
Een cilinderruimte die schoner is is meestal de boosdoener.
Achterste cilinder wordt bij koelings problemen ook meestal warmer.

erichendri 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.