Mazda 323 Formule 4: Krukaspoelie

Bouwjaar: 2005

Ik heb net een Mazda 323 Formule 4 gekocht.
Vooraf heb ik wat rondgeneust en het mazda-wereldje, ik heb een flinke proefrit met de auto gemaakt en uiteindelijk de auto gekocht.
Hij ziet er netjes uit op wat roest op het achterscherm na, en rijdt absoluut prima.
Maar nou hoor ik via een Mazda-forum dat de krukaspoelie op breken staat. Ik heb dat nergens aan kunnen constateren.

Wat houdt het precies in? Kan ik het zelf controleren, en kan ik het mischien zelf repareren?
Is het een veel voorkomend probleem bij deze auto's?

Lucrouvroye

Geplaatst door Lucrouvroye (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

info.0117 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat er bedoelt wordt dat de krukas spie vaak verkeerd gemonteerd wordt bij vervangen van een distributieriem, dit heeft tot gevolg dat het uitgefreesde gedeelte in de krukas uit slijt met als gevolg een van tijd afgaan van de riem en loskomende krukaspoelie. Normaal zijn er geen problemen bekend.Dit is ook van toepassing op het MX-5 1600 blok.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.