Achterruitverstelling electrisch werkt niet meer rest wel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat je als eerst kan doen is het schakelaartje eruit wippen en kijken of er stroom op staat.Als er stroom opstaat,dan moet je helaas verder kijken . Portiertje eraf en op onderzoek uit.
Ferry
Met een testlamp of een multimeter kan blijken dat er inderdaad via de schakelaar een stuurstroom wordt afgegeven en dat er dus met de schakelaar niets aan de hand is. De ruitmotor heeft echter meer stroom nodig dan de testlamp of multimeter.
Test daarom de massa aansluiting als volgt:
Neem de stekker van de ruitmotor los en meet dan de weerstand (Ohm) van elke pool van die losse stekker ten opzichte van de massa.
(Dus NIET aan de motor meten) Die weerstand moet nul zijn of zo goed als nul. Is de weerstand beduidend groter dan werkt de massaverbinding in de schakelaar niet goed.
Test de ruitmotor door op de polen van de motor, de stekker is dan nog losgenomen, een plus en min aan te sluiten, rechtstreeks van de accu. Als de ruit dan wel omhoog of omlaag gaat, bij het verwisselen van de plus en de min natuurlijk, weet je dat de ruitmotor in orde is.
Maak de schakelaar schoon met contactspray of vervang deze.
5 jaar
Zou in de moderne auto voorzichtig zijn met een testlampje , electronica kan beschadigd raken , multimeter is veiliger.
Zeker, maar huidige testlampjes hebben een led, die een te verwaarlozen stroom vraagt, te vergelijken met de stroomvraag van een multimeter. Maar je hebt gelijk, het is dan ook beter om een test GLOEIlampje nadrukkelijk uit te sluiten.
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar