ik ben sinds 2008 in het bezit van een oude mazda 626 GT, dit als oldtimer.
wat me al direct opviel was het langzaam accelleren, nogthans is het een GT
ik heb nu al 23.000km gereden met constant produkten toegevoegd in de benzine om kleppen te reinigen, injectoren en wat nog allemaal, dikwijls rij ik op de autosnelweg in 4de versnelling om een hoog toerental te hebben om alzo schoon te branden, maar ondanks al mijn inspanningen en geld aan produkten dat ik al heb besteed, zie ik maar geen verbetering.
wie weet raad ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klepspeling is goed , onsteking staat op tijd ?
ik hoor de kleppen niet tikken, dus denk ik dat dat in orde is qua klepspeling ???
ontsteking lijkt me ook in orde te zijn, start steeds van de eerste keer zonder moeite, en tijdens het rijden geen enkel probleem, alleen het langzaal acceleren dus.
onlangs nog kon ik een opel corsatje niet bijhouden aan de rode lichten tijdens een sprint, of laat me zeggen dat ik zo goed als geen enkele auto kan bijhouden met het sprinten, wat ik toch wel jammer vind en zeker voor een GT te zijn.
11 jaar
helpen al die producten wel die ze verkopen om toe te voegen aan je benzine ?
11 jaar
Er is geen wonder product om je auto te repareren. Ik denk dat je het probleem ergens in de onsteking (bougies / bougiekabels), brandstoftoevoer (filter) en/of luchttoevoer moet zoeken. Heb je de auto al eens na laten kijken?
11 jaar
Kleppen kunnen ook te strak staan , dan tikken ze niet , maar staan wel verkeerd.
Onsteking kan in de basis wel goed staan , merk je met starten niets van , maar als hij niet vervroegd bij hogere toeren gaat het toch verkeerd.
Hoe is het brandstof verbruik trouwens.
Dit is een recht toe recht aan motor,moet gwoon goed kunnen lopen.
idd kleppen stellen,ontsteking nalopen.
11 jaar
[quote=kaleido 1]Kleppen kunnen ook te strak staan , dan tikken ze niet , maar staan wel verkeerd.
Onsteking kan in de basis wel goed staan , merk je met starten niets van , maar als hij niet vervroegd bij hogere toeren gaat het toch verkeerd.
Hoe is het brandstof verbruik trouwens.[/quote]
brandstof verbruik op autosnelweg is 8,5 a 9 liter per 100 km.
maar in het bouwjaar (1983 - 1987) waren de auto's ook niet zo zuinig als ze dat nu zijn, ik denk dat dat verbruik normaal is voor in die tijd ?
11 jaar
ik laat de garagist dit controleren, ik hou jullie op de hoogte hiervan,
alvast hartelijk bedankt
11 jaar
Hallo, ik was eigenlijk aan het zoeken over info voor mijn niet meer werkende afstandbediening 323 Fastbreak. Nu las ik over de luie 626. Ik heb zelf een 626 gehad, geweldig. Nu komt de info over het langzame rijden:
Mijn huidige 323 Fastbreak uit 1998 heeft een aantal jaar als een slak gereden. Men vond dat ik een rijstijl van een opa had. Ook van alles geprobeerd, filters, bougies, bla bla. Uiteindelijk vond een oudere monteur in een oostenrijkse garage het probleem. Eén van de bobineblokken was kapot waardoor de auto op een soort spaarstand bleef rijden. Per 2 cilinders zit er 1 bobineblok boven op de motor. Een nieuwe zou ruim 200 euro kosten maar de beste man heeft een gebruikte gevonden en die gemonteerd. Nu reed mijn mazdaatje weer huppelend een bergpas en sprintend onze platte snelwegen.
Al met al jaren geploeterd, nu rijdt hij weer super. Alleen die bijnaam opa kom ik niet vanaf.
Groetjes Wim.
11 jaar
bedankt voor de tip, Opa...ehhh Wim.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar