close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: mazda 323 1.3 16v start moeilijk als de motor koud is

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16v

hallo
Mijn mazda 323 1.3 16v start heel moeilijk of soms niet als de motor koud is.
Ik heb de rotor voordeelkap bougies vervangen.
Hij vonkt bij de bobine en bij de bougies.
Als hij warm is blijft hij goed lopen en starten.

Geplaatst door

gerard1959 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi Gerard, er van uitgaand dat je nog een carburateur hebt, lijkt het wel dat de choke er niet op valt. Als de motor koud is en je trapt 1 keer op het gaspedaal dan moet de chokeklep helemaal dicht vallen, dit kun je controleren door het deksel van de luchtfilter te verwijderen en boven in de carburateur te kijken. (de motor niet laten lopen)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

hoi jack
Dat doet hij juist niet en stinkt naar de benzine als ik even start
Hij was ook moeilijk aan te slepen
Ik had hem vandaag om een uur of 2 aan het lopen en hij starte om 6 uur nog
Maar net wat ik zeg als hij langer staat kan ik het vergeten.
Moet ik nu de carburateur vervangen
het is er een met een rode draad naar de dynamo
Bedankt voor je reactie ik hoor van je
mvg Gerard

gerard1959 0

17 jaar

Lijkt wel dat het chokemechanisme vast zit. Luchtfilterhuis verwijderen en het mechanisme goed inspuiten met kruipolie, het chokemechanisme moet lekker soepel bewegen.

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

gaan we morgen proberen
je hoort van mij
mijn dank
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

Hoi jack
Ik zou je nog laten horen hoe of wat
Ik heb een andere caburateur van 50,00 er op gezet en probleem is op gelost.
nog mijn dank voor je reactie
mvg Gerard

gerard1959 0

17 jaar

Graag gedaan Gerard, jou probleem is iig opgelost..........)

Jack T 0
badge

17 jaar

hoi jack
ik heb toch weer een prbleem met starten ondanks vervangen caburateur.
Ik heb ook een nieuwe accu in de auto geplaatst om dat hij naar mijn idee niet echt vlot ronddraaide met starten
maar doet het zelfde met de nieuwe accu
De accu is ook zo leeg met starten
Weet ji nog een optie
mvg Gerard

gerard1959 0

17 jaar

Hoi jack
Ik heb ook de massa kabel van de accu vervangen was slecht, en op schoongemaakt chasie bevestigd
Denk je dat het iets te maken heeft met de startmotor omdat hij niet lekker doordraaid met starten.
Ik vind dat hij te weinig power geeft,en mischien wel stroom lekt of zo
Je weet als je een volle accu heb dat de motor snel moet rond draaien met starten.
mvg gerard

gerard1959 0

17 jaar

Hoi jack
startkabels werken niet,maar een duwtje en de auto loopt
Startmotor wil nog weleens een nageluidje geven de bembix of zo
mvg gerard

gerard1959 0

17 jaar

Hoi Gerard,

Als je zeker weet dat de accu 100% geladen is, en de massakabels van accu naar chassis en van chassis naar de motor/versnellingbak OK is, en de dikke pluskabel van accu naar de startmotor geen slechte verbinding heeft, lijkt het op een startmotor met teveel inwendige weerstand!!
Er zijn bedrijven die startmotoren testen en repareren en evt. een ruil leveren.......)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

hoi jack
Ik zou nog even naar de plus kabel kijken als de verbinding goed is dan ga ik voor de startmotor.
Ls ik tijdens het starten even de auto in de versnelling zet en de koppeling loslaat is het net of de startmotor even meer power geeft ik bedoel sneller rondraaid
mvg gerard

gerard1959 0

17 jaar

hoi jack
ik heb toch nog een probleem met de koude start
Ik moet het gas pendaal zeker 2 minuten in houden voor dat de motor op toeren is
Zou het prbleem in de benzine filter kunnen zitten
mvg gerard

gerard1959 0

17 jaar

hoi jack
Het word steeds moeilijker om te starten als hij koud is weet jij nog een suggestie
mvg gerard

gerard1959 0

17 jaar

1 keer op gaspedaal trappen moet de choke dicht vallen.
tijdens starten moet choke 2mm. open gaan staan.
vlotterniveau moet ongeveer halverwege staan( kun je aan de zijkant van de carb. zien).

loopt de auto goed (trekt goed door) als die warm is?

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

de auto loopt perfekt trekt goed door als hij warm is
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

dan kun je er van uit gaan dat het benzinesysteem ok is tot aan de carburateur!!!

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

ik heb net even gekeken 1 keer gaspendaal ingetrapt de choke klep is dicht heb ik dan misschien een kapotte caburateur van de sloop gekregen
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

ik kan je vertellen dat we dit type auto nog nooit een carburateur vervangen hebben, dus niet gelijk het ergste denken............)

hoe zit ut met die andere 2 punten???

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

welke 2 punten
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

[quote=Jack T]1) 1 keer op gaspedaal trappen moet de choke dicht vallen.
2) tijdens starten moet choke 2mm. open gaan staan.
3) vlotterniveau moet ongeveer halverwege staan( kun je aan de zijkant van de carb. zien).


Gr. Jack[/quote]

Jack T 0
badge

17 jaar

als ik hem 1 x intrapt dan sluit de choke wel maar niet volledig op bijna 1 centimeter na
gt gerard

gerard1959 0

17 jaar

je laat toch wel de gaspedaal los he?

Dus m.a.w.: pedaal intrappen, los laten, KLEP DICHT

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

ik laat het pendaal los na 1x ingetrapt te hebben
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

OK

met klep dicht bedoel ik geheel gesloten, zal de choke nog niet geheel gangbaar zijn!!!

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

nee hij sluit niet helemaal ik heb vandaag wel wat dingen rondom de caburateur ingespoten met kruip olie
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

hoi jack
de klep is geheel gesloten als ik het pendaal intrapt
en met starten staat hij iets open en het vlotter nivau staat goed
maar nog steeds het zelfde probleem met de koude start
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

loopt hij koud ook wat rottig en pas soepel als hij warm wordt,
of loopt hij goed zodra hij eenmaal gestart is?

(oftewel zijn de bougiekabels nog wel goed?)

Frank3158 0

17 jaar

hoi jack
als hij koud is loop hij nog rottig en pas goed als hij warm word

gerard1959 0

17 jaar

Hoi Gerard,

Het kan nu nog zijn dat bij koude motor het choke-toerental telaag is, dit moet +/- 2000t/m zijn!!!
Bij warme motor moet het +/-900t/m zijn, en de chokeklep geheel open.

Jack T 0
badge

17 jaar

als hij op de shoke loopt met koude motor dan is het toerental niet hoog, moet ik de choke instellen waar die drie schroefjes op zitten en voorzichtig draaien.
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

het is moeilijk uit te leggen welk schroefje je moet hebben, kun je niet ff een foto maken?

Jack T 0
badge

17 jaar

de fotos
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

hoi jack
je ziet de fotosals het goed is
gr gerard

gerard1959 0

17 jaar

Kijk in je mailbox Gerard...)

Jack T 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.