auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 323: motor houd in, elke versnelling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DiTD

Hallo allemaal,

ik heb sinds kort een mazda 323 fastbreak 2.0 DiTD Exclusive uit 2002. ( Erg leuke auto moet ik zeggen ! )
Maar ik heb het volgende probleem met deze auto. ( al vanaf ik hem heb , laag prijsje , en dacht mis de moeite waard )

Goede dingen ;
Start goed , altijd in 1x , warm koud maakt niet uit.
Alles in de auto werkt naar behoren zoals airco , ramen, knopjes.
Loopt goed Stationair

Slechte ;
De auto houd in vanaf het moment dat je gaat optrekken, wel maakt het verschil in hoeverre je het gaspedaal intrapt.
bij een matige kwart intrappen gaat het zoals je verwacht ( voor het kwart intrappen dan ), maar geef je een beetje meer "gas" dan trek je niks sneller op,
je voelt wel dat hij "effe" "wou".
Het maakt ook verschil of de motor warm is , dan gaat het allemaal ietsje vlotter.

Ik weet dat dit niet de snelste zijn maar mijn moetie dr opel astra 1.2 benzine gaat rapper.

Lucht filter heb ik zoiezo vervangen , doe ik standaard, ook olie, zelfde.

Ik heb al zoveel gelezen en sommige hebben echt bedragen uitgegeven daar heb je een auto van dit jaar voor dus vandaar mijn bericht.
wil best 500 euro er tegen aan gooien, want na al gelezen te hebben kan dat makkelijk naar mijn mening.

Bedankt voor jullie input alvast, ik update.

Geplaatst door

brianc27 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan iemand mij helpen / op weg helpen ?
ik zelf denk TCV ?

Gr

brianc27 0

10 jaar

lijkt erop dat die te weinig brandstof krijg.
Zou het benzinefilter vervangen.

jorini 0

10 jaar

[quote=jorini]Zou het benzinefilter vervangen.[/quote]
DiTD ..... Diesel filter bedoel je ;);)

Zit er ook ene na mijn tank dop ? of enkel onder de motor kap ?

Ga ik doen... ook de gedachte bij TCV ?

Gr en dank

brianc27 0

10 jaar

[quote=jorini]lijkt erop dat die te weinig brandstof krijg.
Zou het benzinefilter vervangen.[/quote]
heb diesel filter vervangen , die onder de motorkap , nog het zelfde... al wel iets beter.
Nog enig idee ??

Mvg
en dank

brianc27 0

10 jaar

EGR dichtmaken. Verder kan de katalysator verstopt zitten. Als er in het kenteken niets over de katalysator staat dan kun je die vervangen door een stuk uitlaatpijp.

Verder moet je met deze diesel toch een beetje hoog in de toeren gaan zitten om de maximale power eruit te halen. Het maximale vermogen is er pas na 3000 rpm dus pas doorschakelen bij 4500 rpm.

Nico8119 0

10 jaar

[quote=Nico8119]EGR dichtmaken. Verder kan de katalysator verstopt zitten. Als er in het kenteken niets over de katalysator staat dan kun je die vervangen door een stuk uitlaatpijp.

Verder moet je met deze diesel toch een beetje hoog in de toeren gaan zitten om de maximale power eruit te halen. Het maximale vermogen is er pas na 3000 rpm dus pas doorschakelen bij 4500 rpm.[/quote]
waar vind ik deze klep ? heb er meer over gelezen maar niet echt een foto..
heb je evt foto's ?

Gr en dank !

brianc27 0

10 jaar

Op dit plaatje staat die rechtsonder. Het is het paddenstoel vormige 'geval'.
Als je de moertjes losdraait en de klep iets naar voren trekt dan kun je er aan de inlaatkant een metalen plaatje tussen klemmen. Als het plaatje precies tussen de moertjes past dan wordt de EGR geheel afgesloten. Bij de Ditd is dat geen probleem.

Nico8119 0

10 jaar

[quote=Nico8119]Op dit plaatje staat die rechtsonder. Het is het paddenstoel vormige 'geval'.
Als je de moertjes losdraait en de klep iets naar voren trekt dan kun je er aan de inlaatkant een metalen plaatje tussen klemmen. Als het plaatje precies tussen de moertjes past dan wordt de EGR geheel afgesloten. Bij de Ditd is dat geen probleem.[/quote]
ga het morgen proberen als ik een goed plaatje kan vinden !!
Dank je !!

brianc27 0

10 jaar

Kijk ook eens in de inlaat door de buis tussen de intercooler en de inlaat los te halen. Het kan zijn dat de inlaat behoorlijk dichtgeslibt is met roet.

Je kunt ook een kant&klaar plaatje kopen:
http://www.ebay.co.uk/itm/57-EGR-valve-b...

Nico8119 0

10 jaar

is deze storing weg als je auto uitzet en opnieuw start ?

drollos 0

10 jaar

[quote=Nico8119]Kijk ook eens in de inlaat door de buis tussen de intercooler en de inlaat los te halen. Het kan zijn dat de inlaat behoorlijk dichtgeslibt is met roet.

Je kunt ook een kant&klaar plaatje kopen:
http://www.ebay.co.uk/itm/57-EGR-valve-b...[/quote]
hier toevallig foto van ???


[quote=drollos]is deze storing weg als je auto uitzet en opnieuw start ?[/quote]
heb geen foutcodes.

brianc27 0

10 jaar

De foto kun je nog wel met Google vinden als je zoekt op 'ditd egr' en dan op afbeeldingen klikt.

Nico8119 0

10 jaar

De foto kun je nog wel met Google vinden als je zoekt op 'ditd egr' en dan op afbeeldingen klikt.[/quote]
past een euro of 2 euro muntstuk ook om af te dichten van EGR?
en welk vacuum slang word er bedoeld ?

Overigens bedoelde ik met laatste post foto van egr buis die je zei.

Dank alvast !

brianc27 0

10 jaar

Ik zou er geen muntstuk tussen doen. Koop gewoon zo'n plaatje via Ebay of zoek ergens een plaatje metaal op.

Nico8119 0

10 jaar

[quote=Nico8119]Ik zou er geen muntstuk tussen doen. Koop gewoon zo'n plaatje via Ebay of zoek ergens een plaatje metaal op.[/quote]
Is het misschien wat dat ik aankom bij jouw ?
Ik heb er natuurlijk wel wat voor over !

Ik zit hier 1 voor 1 alles te testen en heb verder niet veel verstand van auto's ( al ben ik hartstikke leergierig )
bij jouw zouden we evt al veel kunnen uitsluiten/doen/verhelpen ?

Hoor het wel
Gr !

brianc27 0

10 jaar

Hallo allemaal,

EGR afgesloten , maar mocht helaas niet baten.
Verder ben ik door Nico verwezen naar de Spill Valve en brandstof pomp.
Heeft iemand hier misschien enig idee van de Spill Valve en brandstof pomp en wat er aan te doen ?
De auto heeft ook nog een soort van "HIK " tussen de 2000 en 2500 toeren.

Mvg
Brian

brianc27 0

10 jaar

Re PM

Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij koud weer (winter) af en toe een lichte stotter( 626 2.0 ditd) Volgens de dealer kon dit alleen nog maar de spillvalve of het aanstuurmoduul zijn. Nieuw spillvalve idd 500Euro , moduul 200 euro dacht ik. Toch maar een ringsleutel(38) gehaald om de spillvalve eruit te draaien. Niks aan te zien natuurlijk , ook niet open te maken. Alleen 4 gaatjes en een dekseltje (bleef onderin liggen) . Toch maar doorblazen met perslucht
(hij is er nu toch uit) en teruggezet.
En voila het probleem verholpen! (mazzel?)

forte 60

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.