Motor loopt al een tijdje onregelmatig stationair hij valt ook bij een kruising soms stil of bijna stil.
Uitlaat ploft bij stationair draaien op gas en benzine.
Bij direct gasgeven van uit stationair draaien houd de motor eerst in. (smoort)
Heb al inlaatspruitstuk pakking vervangen was ook kapot maar probleem blijft.
klepspeling is goed wat kan dit zijn een lambda sensor of toch verbrande kleppen of zittingen ?
Wie kan mij helpen met de oplossing.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ploffen in de uitlaat is het verbranden (exploderen) van onverbrande benzine. Kennelijk doet er een cylinder niet volledig mee.
Kan een mengselprobleem zijn of inderdaad verbrande klep(pen). Niet echt goed voor je dure katalysator, die kan smelten.
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren. Vooral luchtmassameter en lambda sondes.
Als dat ook goed is, lekverliezen meten.
Geachte heer Oldford vriendelijk dank voor uw hulp het probleem is opgelost het zijn gelukkig niet de kleppen of een vacuum lek het was de benzine drukregelaar.
Ik moet hem wel nog vervangen.
Zal misschien nog niet goedkoop zijn maar ben overtuigd dat hij de boosdoener is.
Nogmaals dank.
Groeten Gerrit
14 jaar
Je bedoelt dat er benzine in het vacuüm slangetje lekt vanuit de brandstofdrukregelaar?
Dan loopt de motor vaak te rijk en dat kan dit veroorzaken. Moet zo wie zo vervangen worden, scheelt ook weer in je verbruik.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar