ik heb nu zon 4 maand een mazda 323f 1.6i maar naar een paar dagen zou ik hem starten en toen tikte de motor ineens en dat is ook zo gebleven wie weet wat het is de ene zegt je nokkenas mist een nokje af ofzo en de anderen zeggen weer kleppen zijn stuk en dan zeggen er nog mensen kleppen laten stellen? en als dat al zou moeten hoeduur ksot zoeits? maar jah verder hij heeft zijn kracht wel en hij neemt ongeveer 1 op 12.7 das toch nog wel aardig netjes vind ik dan? wie denkt dat het weet wat het is b.v.d met vr groet Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zowel de 1,6i 8v als de 1,6i 16v hebben hydraulische klepstoters, dus waarschijnlijk zijn deze vervuild.
Probeer met een reinigingsgoedje van de automaterialenzaak dit te reinigen of haal de stoters eruit en reinig deze zelf.
maar hij heeft bij de vorige eigenaar ook veel kilometers gedraaid op gas kan dat er ook mee te maken hebben?
19 jaar
Het kan zijn dat als hij heel veel km op gas heeft gereden de kleppen niet meer genoeg versteld kunnen worden door de hydraulische klepstoters. In dat geval is een koprevisie de (dure) uitkomst.
Maar ik zou eerst Jans idee eens opvolgen en een reinigingsspulletje kopen, want hydraulische klepstoters willen nogal eens vervuilen. Weet je hoe oud/nieuw de olie is? En is het met koude motor erger dan met warme motor.
19 jaar
Is het oliepeil niet veel te laag?
Hans
heeft het niets te maken.
Voor wat betreft vervuiling kun je aan de binnen kant van de klepdeksel kijken.
Als daar een dikke koek op zit, en je hebt bv. andere olie gebruikt als wat voorheen is gebruikt dan kan het vuil loskomen en problemen veroorzaken.
Bij een lpg motor zakken langzaam de kleppen dieper de klepzetel in .
Na verloop van tijd zullen dan de kleppen niet meer afsluiten op de zetel en verbranden. Maar dat heeft niets te maken met het tikken van je hydraulische stoters.
Een lpg revisie van de cilinderkop moet je rekenen vanaf ¤ 300,= tot max ¤ 660,=
19 jaar
jah de kleppendeksel zit wel wat dikke troep in en zit net nieuwe olie in en nieuwe olie filter dus daar licht het hem niet aan en met koude motor of warme motor maakt niet zo veel uit volgens mij majaa hoe kan ik dan de kleppen schoonmaken? heb er zelf niet heel veel verstand van en het is geen lpg motor ze hebben er zelf een gas tank en convurter of hoe dat ook heten mag hebben ze er zelf op gezet
19 jaar
Heb je er wel de juiste olie ingedaan?
Je kan naar automaterialenhandel gaan om schoonmaakspulletje te halen dat je door de olie gooit. Kleppendeksel zelf kan je losschroeven en schoonmaken, mocht die erg vies zijn. Wel even nieuwe pakking ertussen als je hem terugplaats.
Revisie van cylinderkop is wel wat duurder dan Jan aangeeft volgens mij...maar gezien het feit dat je troep ziet onder het kleppendeksel denk ik eerder dat de oorzaak van het tikken vervuiling van de klepstoters is.
19 jaar
DIT KAN JE WEL EEN KOP KOSTEN,DAN BEN JE VERDER VAN HUIS
GR JAN
ja het licht niet aan de olie wand hij tikte al voor dat ik er nieuwe olie in heb gedaan en ik heb er ook aleens zon busje door heen gedaan spul voor hydrolise kleppen maar heeft niks geholpen weet niet if jullie dat bedoelen?
19 jaar
JAN
HAD ER OOK EEN MET EEN TIK BLEEK EEN VERSLETEN NOKKENAS TEZIJN
KIJK DAAR EENS NA
GRJAN
jah mijn buurman die heeft de kleppendeksel er af gehad en die zij dat het een nokje van de nokkenas was wand hij tikt ook niet een beetje het is zeer goed te horen maja dan zal dat het wel zijn maar daardoor rijd ie wel door niet?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar