close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda Mx5: mx 5 loopt niet goed stationair 2000 rpm en pendelt dan naar 15

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 16v

hoi wij hebben een mx5 ... deze loopt stat 2000 rpm als je hem start na enige tiijd valt i dan heel even naar 1500 om daarna direct weer 2000 rpm te gaan lopen .... en dit blijf i dan zo doen steeds pendelen tussen 2000 en 1500 rpm
verder kan ik er goed mee rijden ... en loopt er trekt de motor verder goed ....
wie weet waar ik dit probleem moet zoeken ......
vr gr johan

Geplaatst door

johan9 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uit laten lezen is het beste, misschien een fout opgeslagen die je verder helpt.
Zelf zou je eerst nog eens kunnen kijken of er er ergens een luchtslang lekt.

In een keer begonnen?
Soms wel goed of constant het probleem?

Oiram

Hoi,
Nee ik heb de auto met defecte krukas pully gekocht...
Spiebaan vernacheld, ik denk dat de vorige em niet goed vast had gezet. Ik heb de auto zelfs nooit horen lopen want alles was al gedemonteerd toen ik hem ophaalde.
Ik heb vandaag de spiebaan gerepareerd .... (trouwens een nieuwe pully kost €250,- maar van een andere Mazda kan je gewoon het hart overzetten. Kost +/- €20,- op de sloop.) Daarna viel me op dat de auto niet goed liep.
Maar net nog even de garage in geweest. Er zit voor bij de distrubitieriem een bruine draad in de orginele bekabeling.Van deze draad kon ik niet plaatsen waar die gezeten had? Ik had em aan massa gezet, fout dus. Ik heb em net losgenomen en de motor loopt werkelijk perfect. Ik vraag me wel af waar die draad dan wel voor dient, maar daar kom ik nog wel achter.

johan9 0

14 jaar

Misschien is die draad van de stuurbekrachtigingspomp boven op zit als het goed is een sensor en dat is volgens mij ook om het toerental iets te verhogen.

Gr. Pasenlin

pasenlin 0
badge

14 jaar

de draad moest juist niet aan massa losgenomen probleem opgelost tnx iedereen

johan9 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.