hoi ik loop al maanden te zoeken naar wat het kan zijn hij blijft te hoog het co2 heb 2 nieuwe lamda in gezet nieuwe pitten
maar kan het aan de luchtmazza meter liggen of blijft de scok hangen of lamda sensor en waar zitten die? wil mij iemand helpen want bij mazda gaat het mee heel veel centjes kosten want die zijden ook dat ze moesten gaan zoeken en dat de kosten aardig hoog op konden lopen. dus als jullie ideejen hebben laat het me dan graag weten alvast bedankt theo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan inderdaad aan de luchtmassa meter liggen, had ik ook bij mijn 1.6 16v daarvan bleef de klep in de luchtmassa meter hangen die de hoeveelheid lucht meten.
Ik weet niet hoe de LMM van een v6 eruitziet maar bij de mijne is het een aluminium huis met een klep erin die verder open gaat staan naarmate er meer lucht doorheen gaat. Deze klep bleef hangen.
Wat ik ook vaak zie is dat 1 van de temeratuursensoren defect is, de computer blijft dan denken dat de motor koud is en past de hoeveelheid brandstof daar op aan.
Heb je de storingscodes al uitgelezen ? dat kan heel makkenlijk door de TEN aan de GND te hangen en een led-spaningstester tussen de FEN en B+ te hangen. vervolgens zet je de wagen op contact en tel je de knippertjes.
Ik denk dat hem naar mazda brengen goedkoper was geweest als 2 nieuwe lamda's. Kapotte Kat sluit ik een beetje uit omdat de wagen indien gezond ook zonder kat door de apk komt. Je kan eens kijken wat de CO doet als je de de luchtfilter verwijdert. Voor de rest is het met goede documentatie gewoon meten en nog eens meten.
de luchtmeter blijft niet hangen hij reageert gewoon bij gas geven maar als hij blijf hangen moet hij toch ook beroert gaan lopen toch en inhouden wat niet het geval bij is ik ben bij de mazda dealer geweest om hem uittelezen en gaf de volgende code's aan code 9 open temp code 9 iats open temp inlaatlucht
code 8 maf/vaf open en ze zeiden dat de luchtmeter stuk was en daardoor die codes aan gaf maar me de garage waar ik hem heb laten keuren zegt weer dat hij niet stuk kan zijn want dan gaat hij rot lopen en inhouden wat niet het geval is en eve uittesten is een dure grap want die dingen zijn een vermogen stel dat hij niet kapot is dan zit je met zo ding .die tempratuursensoren kun je daar iets aan meten of merken als hij kapot is heb er 1 aan de bovenkant het stekkertje los gehaalt en begon heel hoog toeren te lopen neem aan dat die dan goet is
maar zitten er nog meer in en waar ? dat codes uitlezen snap ik niet hellemaal kan dat ook met een multimeter v.d.g theo
19 jaar
Code 8 is id van de LMM controleer de bedrading eens of leen eens 1.
Code 9 is koelvloeistoftemperatuursensor deze eerst vervangen (is vaker de oorzaak) dan wis je de code's en lees je hem weer uit.
Maar open-temp luchtinlaat betekent dus dat de temperatuursensor van de inlaatlucht defect is. (deze zit bij de BG in de LMM, waar die bij de mx3 zit weet ik niet)
http://www.warande.net/~remke/pluis/mx3%...
http://www.warande.net/~remke/pluis/mx3%...
19 jaar
bedankt voor die goede info ik ga dat als eerste doen nu weet ik een beetje waar ik moet gaan zoeken ik laat het wel even weten als ik het gevonden heb het is nu al makkelijker nu dat ik die computer kan uitlezen top info ga er morgen mee aan de gang alvast bedankt
19 jaar
nou heb een nieuwe lmm er op gezet en temp sensoren vervangen nieuwe bougies en niks werkt blijft op 2 procent staan lambda waarden zijn goed heel raar en ik kom er niet meer uit .
19 jaar
die LMM zit toch in het luchtfilterhuis?
te hoog co2: werkt de EGR klep wel ? trek die stekker er eens af meet je dan verschillende co2 ?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar