close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 6 2006: onduidelijk probleem remmen

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: L8, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 88

geachte,

sinds enige tijd heb ik een probleem met het remmen.

Symptomen:
- bij lage snelheid en zacht remmen is een licht cyclisch terugkerend verschil in remkracht.
- bij hoge snelheid en remmen dan is er meer sprake van schokken.
- symptomen zijn steeds voelbaar bij het remmen, maar niet altijd hetzelfde in intensiteit.

geschiedenis:
- auto is bij garage geweest.
- schijven zijn vervangen
- blokken zijn vervangen
- remklauwen voor zijn vervangen
- remolie is vervangen
- geleidepennen zijn vervangen. (deze waren blijkbaar zwaar aangetast en door een eerdere eigenaar mishandeld met slijptol en/of brander)

garage waar hij nu heen gaat heb ik op zich vertrouwen in. Hij heeft de auto zelf gereden en de auto op de rollenbank getest. Geen afwijking gevonden. Ik ga ervan uit dat hij gekeken heeft naar de schijven/blokken/uitlijning/ophanging/stuurdelen.

Heeft iemand hier enig idee waar ik nog naar kan kijken?

Zou het bijvoorbeeld kunnen dat er verkeerde remolie in is gedaan? bijv dot 5 bovenop oude dot 4? of dat een beknelling in een remkabel de oorzaak zou kunnen zijn?

Ik tast momenteel iig in het duister.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie. wordt gewaardeerd.

mvg,

Chris

Geplaatst door

chris_nijmegen (65)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het is geen trilling als van de abs ?
Je voelt je pedaal ook op en neer gaan ?

nee. ik voel het pedaal niet op en neer gaan.
er is ook geen indicatorlampje van abs aan gegaan.

Is de remtestbank een rollenbank ?

Nee wxcuus. Geen rollenbank. Hij heeft hem op de remtestbank gehad.

Is de remtestbank er 1 met rollen dan is te controleren of het door een kromme schijf komt , ook al zijn ze nieuw.
Als er een pasvlak niet goed schoon of krom is naaf of velg bv. is de nieuwe schijf bijna meteen ook krom.
Dut is te zien aan het zwaaien van de naald van de meter

Ik zal het navragen. Auto staat nu bij de garage. Maandag ga ik er weer langs.

Schijven en blokken zijn nu in twee jaar tijd drie keer vervangen. Dat was bij vorige garagist, waar ik geen vertrouwen meer in heb. Hij keek nml niet verder dan schijf.

Huidige garagist geeft aan dat de schijven niet krom zijn. Ik zal vragen hoe hij dat heeft gemeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.