Ik heb een mazda 323f 1.8 16v uit '95 sinds dat ik hem heb heb ik al problemen gehad.
Maar nu het volgende het stationair toerental loopt niet gelijk de motor loopt gewoon niet lekker ook als ik een constante snelheid probeer te rijden zeg maar 50 houdt de motor in!!!
het volgende is al vervangen
bougiekabels
bougies
temperatuur sensor
complete uitlaat
de verdeler kap hebben ze nagekeken
de luchtmassa meter is vervangen
hebben jullie mischien enig iedee wat het probleem kan zijn want de auto is ook op de computer geweest en die geeft geen foutmeldingen aan!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ze hebben best al wat dingen gedaan.Als advies zal ik kunnen geven.Laat de compressie van de cilinders eens meten.Het kan zijn dat één cilinder wat minder compressie heeft dan de andere cilinders,hierdoor gaat ie stationair onregelmatig draaien en op toeren zal ie wat in gaan houden.Sommige stuurkasten zien dat niet als fout,wel de moderne systemen zien dat wel en geeft dan een foutmelding.
Als dit in orde is kan je weer een stap verder gaan met het stellen van een diagnose.
Anders kunnen ze misschien de motor inwendig laten reinigen,kan ook nooit geen kwaad.
laat ook even de co/lambda en de Hc (kleppen stellen!!)waarde controleren ze kunnen met de viergastest ook zien of het geen valse lucht is (O2 uit mijn hoofd)
brandstofdruk kan ook nog een oorzaak zijn
is de verdeler kap en de bougie's kabel orgineel of imitatie
bij imitatie kan zijn dat hij een slechte verbranding crieerd
waar door hij kan stoteren het komt wel eens voor bij imitatie
suzuki's en opels zijn daar gevoelig voor
Het lijkt me eerder dat de distrtibutieriem niet op tijd staat,
ben dit eerder tegen gekomen bij een BA 1.8
uitlaat nokkenas stond 1 tand te laat en inlaat nokkenas 1 tand te vroeg.
Auto liep stationair niet goed en schokte licht bij ca. 50 km/u.
Succes en laat maar ff weten wat eruit is gekomen
je had gelijk het was de distibutie riem die niet op tijd stond!!!! welke idioot dat ding erop had gezet : maar nu nog wat anders als ik een koude motor heb start hij goed maar houdt in bij gas geven (hoort wel dat hij wat doet maar gaat bijna niet vooruit) ook houdt hij in bij doorschakelen ik denk zelf dat het aan het afstellen ligt maar ben vanmiddag bij de mazda geweest en die zeiden dat dat het niet was (wat het wel was wisten ze niet ) echt van sommige dealers wordt je niet wijs hebben jullie misschien idee wat het zou kunnen zijn??? de temp sensor is vervangen en alle slangen zijn oke
21 jaar
Aha das goed om te horen, maar wat bedoel je met inhouden is dat onderin of op toeren en stikt bij het gas geven of loopt ie op 3 cilinders ?
ps. staat de distributieriem stiekum nog net van tijd ?
nee ik denk niet dat de distributie riem nog verkeerd staat want stationair draait hij echt super. ik zal het proberen uit te leggen het lijkt erop of hij gesmoord wordt als ik gas geef en bij 4000 toeren gaat hij als een raket er vandoor het lijkt wel te veel lucht te weinig brandstof. kan dat????
21 jaar
p.s is meestal bij koude motor en heel af entoe bij warme motor
21 jaar
Zijn de ontsteking en basistoerental na het op tijd zetten van de riem opnieuw afgesteld ?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar