Mazda 0: Premacy DITD traag in lage toeren

Bouwjaar: 2006

Hallo,

Ik heb sinds kort een Premacy 2.0 DITD uit 2000. 90 PK.
Ook ik heb het probleem dat ie onder 2000 tpm zeer slecht presteert. Vooral tussen de 1000 en 1500 tpm (als je in z’n 2 de bocht omgaat).

Hieronder mijn bevindingen, misschien hebben anderen er ook wat aan.

Ik heb al verschillende zaken gedaan, zoals de EGR uitgeschakeld met een plaatje, de katalysator verwijderd (dacht dat ie dichtzat), en om dezelfde reden de achterdemper vervangen. Helaas geen merkbaar resultaat.

Het enige wat ik tot nu toe als echte fout heb ontdekt is dat de nokkenas niet op tijd stond. Stond 1 tandje te vroeg. Is ondertussen hersteld.
Het scheelt wel iets in prestaties, maar het is zeker nog ver onder de maat voor een 2.0 diesel.

Wat ik wel heb gemerkt is dat ik een tegendruk voel in de luchtinlaat. Als de motor statonair loopt en ik haal de temperatuursensor uit het luchtfilter blaast ie daar ook lucht eruit, terwijl hij alleen maar lucht mag aanzuigen.

Heeft iemand een idee of dat normaal is bij een Mazda diesel?

Ik heb de diverse topics al doorgenomen en heb nog een vraagje aan Nico Coesel.
In een eerder topic schrijf je dat je de inlaattemperatuursensoren hebt overbrugd met een diode. Kun je misschien aangeven hoe je de diodes hebt geplaatst en op welke sensoren (sensor bij luchtfilter en ...)? Lijkt me zeer de moeite waard om te proberen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.
Wim.

Wim1705

Geplaatst door Wim1705 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Wim,
Mijn ditd motor blaast ook terug bij stationair toerental. Inderdaad vreemd.

In een ander topic heb ik geschreven hoe ik de diodes heb aangesloten.

Wim1705 (0), 17 jaar geleden

Nico,

Bedankt voor de info. Als ie bij jou ook blaast via de inlaat zal het wel normaal zijn en hoef ik me daar voorlopig geen zorgen om te maken.
Ik heb je verhaal over de diodes gelezen en ga het binnenkort ook eens proberen.
Bedoel je trouwens met de 'brandstoftemperatuursensor overbruggen met 390 Ohm' de sensor op de pomp?

gr.
Wim

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 0 of stel zelf een nieuwe vraag.