Mazda 626: Problemen na kleine schade

Bouwjaar: 1993

Beste medegebruikers,

mijn 626 is net terug van een (in eigen beheer uitgevoerde) schadereparatie met slooponderdelen na een frontale botsing.
Er zijn nu twee problemen: de aanjager functioneert niet meer en de remlichten branden continu. Rara..uit andere bijdragen heb ik gezien dat ik de kachelweerstand moet onderzoeken, en dat een mogelijke oorzaak van het feit dat deze weerstand kapot is, een slecht lopen van het aanjagerschoepje kan zijn. Als ik nog iets mis, graag jullie suggesties.

En weet iemand iets voor die remlichten? De zekeringen zijn goed want de combinatiefuncties voor deze zekering werken gewoon.

Alvast bedankt!

verweija

Geplaatst door verweija (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

RoelV (0) PRO, 19 jaar geleden

Trek je remlicht schakelaar er eens uit en verbind de draden door. Als de remlichten dan wel aan en uit gaan ligt het aan de schakelaar. Ik denk dat het dat is. De schakelaar zit bij het rempedaal.

Waldo (0) PRO, 19 jaar geleden

626 heeft rechts achter (ongeveer op de plaats van de beugels voor de gevaren 3hoek) een lampen checker zitten. Deze veroorzaken ook wel eens vreemde dingen. als dus de remlichtschakelaar in orde is kun je hier ook nog even na kijken

verweija (0), 19 jaar geleden

Een update: remlichten bleek toch aan zekering te liggen, probleem opgelost.
Aanjager doet het nu weer maar alleen bij hogere snelheden. Direct na starten en bij stationair lopen doet hij niks. Is de verklaring dan nog steeds in de weerstand te vinden? Zit deze weerstand links of rechts achter het dashbordkastje?! Ik heb namelijk niks kunnen vinden wat erop lijkt.
Er is een onderdeel kapot gegaan bij de aanrijding dat nog niet vervangen is: het bevindt zich naast de luchtinlaat (deze is wel goed gemonteerd), een hol plastic kastje ongeveer zo groot als een 1/2 liter melkpak. Aan één kant wordt het op een luchtslang aangesloten die het motorblok ingaat. Kan dit de oorzaak zijn van het feit dat de aanjager niet werkt op lage snelheid???

verweija (0), 19 jaar geleden

Update: uiteindelijk bleek het slecht functioneren van de aanjager aan een relais rechtsvoor te liggen (bij de koplampen, dat door slijtage slecht contact maakte. Relais is vervangen door een andere (van Ford!) maar nu werkt het weer. Bedankt voor de reacties.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.