Beste medegebruikers,
mijn 626 is net terug van een (in eigen beheer uitgevoerde) schadereparatie met slooponderdelen na een frontale botsing.
Er zijn nu twee problemen: de aanjager functioneert niet meer en de remlichten branden continu. Rara..uit andere bijdragen heb ik gezien dat ik de kachelweerstand moet onderzoeken, en dat een mogelijke oorzaak van het feit dat deze weerstand kapot is, een slecht lopen van het aanjagerschoepje kan zijn. Als ik nog iets mis, graag jullie suggesties.
En weet iemand iets voor die remlichten? De zekeringen zijn goed want de combinatiefuncties voor deze zekering werken gewoon.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Trek je remlicht schakelaar er eens uit en verbind de draden door. Als de remlichten dan wel aan en uit gaan ligt het aan de schakelaar. Ik denk dat het dat is. De schakelaar zit bij het rempedaal.
626 heeft rechts achter (ongeveer op de plaats van de beugels voor de gevaren 3hoek) een lampen checker zitten. Deze veroorzaken ook wel eens vreemde dingen. als dus de remlichtschakelaar in orde is kun je hier ook nog even na kijken
Een update: remlichten bleek toch aan zekering te liggen, probleem opgelost.
Aanjager doet het nu weer maar alleen bij hogere snelheden. Direct na starten en bij stationair lopen doet hij niks. Is de verklaring dan nog steeds in de weerstand te vinden? Zit deze weerstand links of rechts achter het dashbordkastje?! Ik heb namelijk niks kunnen vinden wat erop lijkt.
Er is een onderdeel kapot gegaan bij de aanrijding dat nog niet vervangen is: het bevindt zich naast de luchtinlaat (deze is wel goed gemonteerd), een hol plastic kastje ongeveer zo groot als een 1/2 liter melkpak. Aan één kant wordt het op een luchtslang aangesloten die het motorblok ingaat. Kan dit de oorzaak zijn van het feit dat de aanjager niet werkt op lage snelheid???
19 jaar
Update: uiteindelijk bleek het slecht functioneren van de aanjager aan een relais rechtsvoor te liggen (bij de koplampen, dat door slijtage slecht contact maakte. Relais is vervangen door een andere (van Ford!) maar nu werkt het weer. Bedankt voor de reacties.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar