Mazda 626 Capella Egi Koltec: Witte Rook ( Geen Paus ),verlies van koelvloeistof.

Bouwjaar: 1996

Er zijn onder jullie vast Mazdatechneuten met een snelle diagnose neus.

Geconstateerd: witte rook uit de uitlaat. Verdwijning van koelvloeistof. Geen zichtbare lekkages. Systeem moet nog worden afgeperst om vergeetachtigheid uit te sluiten maar waar zou het gezocht kunnen worden. Zou graag een aantal suggesties met slimme diagnose mogelijkheden van jullie krijgen.

Groet Elmo

Elmo

Geplaatst door Elmo (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

michaelluijendijk (0), 19 jaar geleden

Witte rook uit uitlaat,koelvloeistof verdwijnt?
Als je erg aan die koelvloeistof gehecht ben kun je ,denk ik ,bij de uitlaat afscheid nemen van je koelvloeistof.Want het klinkt als lekke koppakking,en de vloeistof gaat de cilinderin(koelvloeistof verlies) en verbrand daar(witte rook).

succes michael

info.0117 (0) PRO, 19 jaar geleden

Wanneer witte rook? Ook met warme motor? Drukopbouw? Meeste koelvloeistofverlies bij 626 GE wordt veroorzaakt door een lekkende waterpomp. Dit is bijna niet te zien(achter distributiedeksel)

Elmo (0), 19 jaar geleden

Als tie goed warm is is het stukken minder maar het is er nog wel.

Maar waar blijft de koelvloeistof dan als het een lekke waterpomp is??

info.0117 (0) PRO, 19 jaar geleden

Bij een defecte waterpomp verdwijnt de vloeistof tussen het distributie gedeelte en wordt het deels verspreid en deels verdampt dit is na ong. 500 km iets meer dan een kwart liter.Indien er meer verlies is kan dit ook een koppakking zijn.

Elmo (0), 19 jaar geleden


Dit kan een oorzaak zijn.
Uitwendig is niet veel te zien dat geen vervuiling van jaren kan zijn. De witte rook is voornamelijk bij het starten. En is nu het weer wat warmer is niet meer aanwezig bij het rijden of na het warmdraaien.

Daarom heb ik nog een aantal vragen.

De motor loopt nog steeds als een zonnetje, klopt dat met de diagnose lekke koppakking?
Zou zo'n minimale lekkage zichtbaar zijn als drukverlies bij het afpersen van het koelsysteem?


info.0117 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het beste is om het systeem op een druk van meer dan 1 bar te zetten ( met drukpomp) en dan een uur laten staan bij een koude motor. Als er daarna gewoon gestart kan worden is er geen inwendige lekkage. Een defecte waterpomp is meestal dan wel te zien op een schone ondergrond.

Elmo (0), 19 jaar geleden

OK,

Daar ga ik mee aan de slag.

Als het gebeurd is kom ik er weer op terug?

Alvast bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.