👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste Pro's en particulieren met ervaring, ik vraag jullie aandacht voor een probleem.
mazda 323F BA 1.5 16V "97
De ratel deed zich al voor voor de volgende reparaties:
-kleppenstellen
-grote beurt
-alle hitteschilden van de uitlaatlijn verwijderd op het spruitstuk hitteschild na, ik heb dit al gecontroleerd maar dit is het niet.
het volgende doet zich voor:
- een ratelend geluid (vanuit binnen ergens rechtsvoor, passagierskant) bij gasgeven licht geratel (hoe hoger de versnelling hoe zachter het geratel klinkt rpm gebonden dus), bij gas los afzakkend in toeren wordt de ratel echt irritant harder.
-bij 3000 a 3200 toeren een resonerend geluid nog een keer bij het al ratelende geluid.
-eenmaal met de motorkap open kan ik niets ontdekken, het lijkt onder het gaskleppenhuis vandaan te komen.. (kettingspanner??)
-overgens is het ook raar dat het rare resonerende geluid niet hoorbaar is in zn vrij (wel in de auto maar niet met geopende motorklep), maar wel rijdend in een versnelling. :S
-de distributieriem is bij 89000 vervangen en de auto staat op het moment 111 dkm
-Daarnaast merk ik wel dat binnenkort de koppeling aan vervanging toe is (constaterend aan het laat opkomen. (versleten drukgroep/lager??
-Ik heb ook nog is het probleem dat de auto moeizaam optrekt en eenmaal bij 2500 een soort boost geeft (lijkt wel inkomende turbo)
ik hoop dat dit genoeg relevante info is om het probleem vast te stellen.
bedankt alvast voor het advies!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zit rechts in het schutbord de rubbere dop er nog wel in?
Hierdoor krijg je het motorgeluid in het interieur!!!
Gr. Jack
[quote=Jack T]Zit rechts in het schutbord de rubbere dop er nog wel in?
Hierdoor krijg je het motorgeluid in het interieur!!!
Gr. Jack[/quote]
Ja, alle rubbers zitten er nog in.. ;)
ik denk zelf meer aan de kettingspanner, het is algemeen bekend dat van de 1.5jes de ketting wellis wil ratelen, maar tis nu dusdanig hard dat ik er iets aan wil laten doen.
Daarnaast staat er pas 111dkm op de auto.. :S
17 jaar
Probleem is solved: het was de kettingspanner die lam was..
Betreft het slechte trekken ga ik nog ff verder uitzoeken, ik denk dat het gaskleppenhuis of de lmm vies is..
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar