close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 6: remblokken/remsysteem

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 136pk

nog steeds problemen na mijn duur groot onderhoud (bij de prijzen heb ik mij ondertss neergelegd). Frustrerend is echter dat ik ondertussen meer dan 1100 euro kwijt ben, en mijn wagen nog steeds niet rijdt zoals voorheen (en ik heb er tot net voor het onderhoud, probleemloos 20.000km mee gebold).

Nu heb ik gemerkt dat mijn 4 nieuwe remblokken slepen. Zeker de 2 achterste. Schijven zijn meer dan OK. Gevolg : wrijving, geregeld gefluit, gepiep en oververhit, zowel achteraan als vooraan. Ben vanmorgend bij garagist geweest (moet zowat de 4de keer geweest zijn na het onderhoud) en hem op het probleem gewezen. Na onderzoek, steekt hij het op de remklauwen die aan vervanging toe zijn!!!!???? (ter info, mijn wagen heeft 110.000 op de teller). Hij wees me ook op het feit dat blijkbaar bij het afzetten van de handrem, de klauw een beetje blijft dichtgenepen en dus niet meer in de oorspronkelijke toestand terugkeert. Dat verklaart natuurlijk niet waarom mijn voorste blokjes slepen. Ook bleek er bij de remblokjes achteraan, slechts 1 veertje gemonteerd, en geen 2. "Dat hoort zo", was het commentaar vd garagist. Leek me echter zeer onlogisch. Wat moet ik er in godsnaam nog van geloven???

Dat kan toch niet dat er zo'n sleet zit op die dingen??? Mijn vorige wagen was een oude Ford Scorpio benzine 2.0i 115pk uit 1993, waar ikzelf 325.000 km mee gereden heb, met enkel op 200.000km nieuwe koppeling en nieuwe schijven vooraan, voor de rest niks, maar dan ook niks speciale kosten.

Geplaatst door

Stef11088 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ze moeten wel de geleiders van de klauw insmeren natuurlijk anders gaan ze moeilijk terug en de klauw zal echt niet aan vevanging toe zijn lijkt mij stug na pas 110.000 km van de veer weet ik zo niet moeten ze gewoon opniew doen lijkt mij

hennep 0

16 jaar

Hi Stef,

Is de remolie recentelijk vervangen? Daarmee kan ook wel troep meekomen. Dat het een paar keer te heet is geweest lijkt me ook een goed reden om remolie te vervangen.
En inderdaad, wat jan Henk zegt; beetje invetten zijkant blokken en geleiding klauwen is ook een must.

m. vr. gr., Bert

Bertvb 0

16 jaar

Ik heb bij mijn auto de remcylinders een paar keer ingedrukt en weer uitgedrukt (met het rempedaal) om het hele spul weer een beetje gangbaar te maken.

Nico8119 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.