close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Slecht aanslaan DITD

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 100PK

Hallo allen,

Ik rij in een 626 ditd hatchback uit 1999. Sinds twee dagen slaat ie moeilijk aan. Ik moet ca. 4 a 5 seconden doorstarten voordat ie aanslaat bijn koude motor. Bij warme motor iets beter maar niet zoals het hoort. Als de motor eenmaal loopt, loopt ie als een zonnetje en hij rijdt ook prima.

Voordat dit probleem zich voordeed sloeg de motor altijd in 1 nanoseconde aan.

Wat kan er aan de hand zijn?

Ik heb de motorkap opengehad en ik zie dat er lichte diesellekkage is bij de inspuitpomp -- onder de inspuitpomp is het vochtig. Is er een verband? Zoja, wat lekt er precies en hoe is het te verhelpen?

Groeten

Michiel

Geplaatst door

mcwezel (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik heb nog even wat beter gekeken. Het lijkt erop de de diesel-lekkage aan de linker-voorkant van de pomp zit. Klopt het dat daar een solenoid zit? Met een rubber kapje over de aansluiting? Dat kapje was iig vochtig met diesel van binnen.

mcwezel 0

16 jaar

Klinkt alsof-ie lucht trekt in de dieselleiding. Mogelijk zijn het de afdichtingen van de pomp die je zou moeten (laten) vervangen.
Die solenoid is de brandstofafsluiter op de pomp.

Succes, Thijs

Thijs11395 0
badge

16 jaar

[quote=Thijs11395]Klinkt alsof-ie lucht trekt in de dieselleiding. Mogelijk zijn het de afdichtingen van de pomp die je zou moeten (laten) vervangen.
Die solenoid is de brandstofafsluiter op de pomp.

Succes, Thijs[/quote]
Inmiddels lijkt het probleem opgelost.
- Bij een dieselbedrijf (terlouw) heb ik een regelklep onderaan de pomp laten vervangen. Deze lekte diesel via het stekkertje. Via de kabelboom was de diesel zelfs in de inspuitcomputer terecht gekomen, die bij het voeteneinde van de passagiers-stoel zit. 500 euro armer. Echter, de auto bleef slecht aanslaan.
- Vervolgens dieselfilter vernieuwd, V-power getankt en verstuiverreiniger toegevoegd. Daarna een flinke rit gemaakt, en het probleem was verdwenen. De auto start weer als vanouds.

Het blijft dus gissen naar de oorzaak. Ik hoop alleen niet dat de dieselpomp op z'n laatste benen loopt.

Groeten

Michiel

mcwezel 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.