Geachte heren ik zit met een probleem, mjin auto heeft een periode gehad dat hij hij wel wou starten maar de motor wou niet lopen.Deze kuren had hij geregeld ik had gekeken en opdat moment had hij geen vonk.Ik heb als eerste het startblok achter het contact vervangen maar dat hielp niet, toen heb ik B.D.P sensor vevangen en dacht dat het probleem opgelost was maar niet helemaal want af en toe wil hij nog niet aanslaan (ik heb er ook al een ander ontstekingblok op gezet hielp ook niet) .Als hij niet wil aanslaan en blijf starten tot de accu bijna leeg is doet hij het af en toe wel of als ik hem sleep is het 2 meter en hij loopt .wie weet raad bvd. Johan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hij start op benzine??? als je er eens benzine via de inlaat ingooit(eerst erin gooien dan starten) slaat ie dan wel meteen aan.
Hallo Robby als ik hem start start hij toch altijd op benzine maar volgens mij ligt de fout niet bij de brandstof maar bij de vonk ,want als hij niet aan wilslaan kan ik het al horen bij het starten en ik had een bougiedop los gehaald en met bougie op het kleppendeksel gelegd en dan zie ik af en toe een vonk met starten
13 jaar
Wellicht nieuwe accu proberen? Lijkt vreemde suggestie, maar met mijn 626 2.0hp 2001 heb ik de volgende ervaring: hij startte altijd (bijna 3 jaar lang) erg langzaam (duurde 3 a 4 s). Garage wist geen raad. Toen nov.2010 accu het opgaf, er nieuwe in gezet ('calcium'). Natuurlijk draaide daardoor de startmotor sneller rond, maar hij moest wel ongeveer even vaak ronddraaien tot de motor aansloeg. Maar tot mijn verbazing ging hij de weken daarna steeds sneller aanslaan. En nu doet hij het met koude motor binnen 1 s. Zoals het hoort. 't Was dus niet meteen verbeterd, maar nu wel. Warm (na tanken) heeft hij overigens iets langer nodig, maar ook dat is nu sneller (ruim binnen 2 s). Hoe dit kan? Ik weet het niet. Kennelijk is het motormanagement bij starten erg gevoelig voor te lage spanning. En juist als de startmotor draait, wordt accu het zwaarst belast en is de spanning dus het laagst. Is bij aanslepen natuurlijk niet zo. Dus misschien zal nieuwe accu helpen? Laat maar weten, we zijn benieuwd.
13 jaar
het is het overwegen waard want dan zou het de volgende keer dat hij slecht aanslaat en ik zou met startkabels werken duidelijkheid moeten bieden vanmorgen nog een andere relair in gezet deze dient ervoor om over te schakelen van benzine naar gas. Moeilijk op te sporen omdat het probleem zich niet elke dag voordoet. Maar DJSB bedankt voor het meedenken.
13 jaar
Ik zit nog steeds met het start probleem , ik ben er nou wel achter dat als ik op gas rij en voor dat ik de motor uitzet eerst handmatig overschakel naar benzine dan start hij gewoon Mijn idee is dat dat er ergens een relair zit die niet terug schakelt naar benzine,maar welke Als hij niet wil starten en ik laat hem een poos staan dan start hij gewoon weer wie heeft enig idee
13 jaar
Je zegt eerst dat ke onsteking er af en toe mee stopt.
Is dit nu daadwerkelijk zo of zit het in het brandstofsysteem?
Ook moet je zeker zijn dat het op benzine wel goed is, dus frisse benzine erin en niet op gas schakelen en paar dagen zo rijden, dan moet je geen problemen hebben en zit het in je LPG instalatie.
Je hebt een gas en een benzine afsluiter...deze kun je eenvoudig op hun werking controleren begin hiermee
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar