Hallo mensen,
Ik heb een piepend geluid tijdens het rijden. (of noem het tjilpend, als een vogeltje). Het heeft duidelijk verband met de omwentelingen van het wiel. Als ik een bocht naar rechts maak wordt het wat minder, de andere kant op erger.
Als ik rem is het een tijdje weg (30 sec)
Als ik hard rem is het een paar km weg.
Maar het komt altijd weer terug.
De garage heeft als oplossing achter nieuwe blokken gemonteerd (moest al bijna gebeuren) maar dit bracht geen soelaas.
Vervolgens heeft de auto nog eens op de brug gestaan en is aan elk wiel gesjord om speling te ontdekken.
Er zijn toen geen opvallende dingen gezien.
De garage zegt nu dat als het steeds maar blijft aanhouden en ik me ongerust maak, de remmen uit elkaar gehaald moeten worden.
Wat weten jullie van dit soort piepende, tsjilpende geluiden??
Groet
Kirrikirril
ps: ik weet niet of het van belang is, maar ik zag een kras op de remschijf en dacht aan een steentje dat ergens klem zit..
pps: kan het een extra harde remschijf zijn dat dit veroorzaakt??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niks bijzonders.
Remmen even los halen, je zegt niet of het voor of achter is.
Remblokken en geleiders goed schoon,goed invetten en blokken van een klein schuin kantje voorzien.
Hadden ze bij je garage ook gelijk even kunnen doen, paar minuten werk en hoef je ook niet steeds terug te komen want das wel vervelend
Hartelijk dank voor de uitleg.
Het piept eigenlijk nog steeds, maar nu ik weet dat het geen kwaad kan wacht ik ermee totdat ik de winterbanden laat omwisselen. dan laat ik het meteen doen.
Met vriendelijke groet.
ps: ik vond in het boek "so wird's gemacht" over deze auto, dat er zelfs een 'anti quitsch' (anti piep) pasta voor bestaat.
13 jaar
Voel of het betreffende wiel heet wordt bij een wat langere rit. Een rem die goed gangbaar is piept niet. Zitten er geen roestplekken op de schijf en dan vooral aan de binnenzijde ? Groeten.
Nee geen roestplekken, wel allemaal krassen in de draairichting. (op de buitenkant)
Zal ik zelf eens wat remmenreiniger op de klauwen sprayen? (ik heb het druk en de garageafspraak is pas volgende week).
K
13 jaar
Waarschijnlijk zijn dit de veertjes die de remblokken op z'n plaats houden. Daar was iets mee: andere soort plaatsen of goed om monteren.
13 jaar
-Ankerplaat tegen de remschijf aan (roestig, verrot).Deze zit achter de remschijf.
-Piepplaatjes onder/tussen de remblokken en remblokhouder niet goed gemonteerd of komen tegen de remschijf aan.
De hoge kant van de piepplaatjes altijd naar achteren(achterkant v/d remblokhouder, richting de naaf) en de lage kant naar voren wijzend.
(naar de remklauw)
13 jaar
Krassen is al een teken dat er iets aanloopt... dus daar eerste even naar kijken.
Alle hierboven mogelijkheden zou de oorzaak kunnen zijn maar er zit gewoon een kleinigheidje verkeerd.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar