Hoe te vervangen remblokken voor
Na piepende remmen blijken versleten te zijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wiel eraf halen
Bij alleen remblokken wel de remschijf ff vastzetten met een wiel moer, anders gaat ie later trillen op rempedaal.
Remklauw onder op imbusbout eruit.
Remklauw omhoog halen.
Remblokken verwijderen.
Remzuiger terug drukken met een waterpomptang, denk wel ff om het rubber wat om de remzuiger heen zit.
Waar de remblokken komen ff schoonmaken, opschuren ook ff onder de plaatjes.
Remblokken invetten, erin zetten.
Remklauw weer naar beneden, kijk wel ff of het rubber van de remzuiger nergens achter blijft hangen, anders gaat deze stuk, en gaat je
remzuiger op den duur vast zitten.
Voordat je het moertje van de remschijf afhaald, in de auto op de remtrappen tot je druk krijgt, paar keer pompen dus.
Nu moer verwijderen en het wiel terug plaatsen.
Andere kant visa versa.
Na de tijd ff rijden en rustig in remmen.
Nu moet het wel lukken, succes.
Remschijf vastzetten? die theorie moet je me toch eens uitleggen.
Heb zeker al 1500 remblokken vervangen.... :D
Vaak zitten er immitatie remschijven op en deze zitten niet zelf vast met een bout, dus dan zit de remschijf los, komt er mischien rommel achter en voila een uitbalans gebrachte remschijf doordat deze niet meer goed op de naaf zit. Kan niet bij Wifo zien hoe het zit, dus voorkomen is beter als genezen, en heb je geen werk van het werk.
13 jaar
onzinnig, de velg + wielmoeren houden de schijf vast, de 1 of 2 schroeven zitten er in zodat de schijf niet kan verdraaien tijdens het bv remblokken vervangen
Wat houdt de schijf dan vast als het wiel er af is, en er geen bouten zijn die de remschijf zelf vast houden:
JE WIELMOER DIE JE ZELF WEER TEGEN DE REMSCHIJF VAST DRAAIT ZODAT DE REMSCHIJF VAST BLIJFT ZITTEN
13 jaar
ow je bedoeld dat kleine M6 sterschroefje ..
Die is alleen maar bedoeld om de schijf even op plek te houden als de wielen eraf zijn en dat de gaten in lijn liggen, zonder deze merk je geen verschil hoor.
Als de naaf schoon is en de schijf ook en eventueel een likje kopervet erachter dan is er niks aan het handje.
Probeer nu aub niet de profs als dom neer te zetten R.4 .
Ook ik ben prof ook al sta ik hier als particulier...
Je haalt de klauw los , soms hoeft dat niet eens, verschilt per auto, trekt de blokken er uit, druk de zuiger(s) terug, maakt alles heel goed schoon, dan zet je alle glijvlakken in de kopervet, ook de blokken en de achterzijde hiervan.
Blokken er weer in, pennen, veren enz weer op plek, eventueel klauw weer vast.. remmen op druk trappen en rijden maar..
Dus je wou zeggen dat als de remblokken versleten zijn, zoals bovenin genoemd, achter de remschijven de NAAF nog schoon is, er dus geen roest zit. (zullen dan wel geen nieuwe schijven zijn).
En trouwens bij een mazda 626 GF hoef je niet te kijken of de gaten in lijn liggen de wielbouten zitten op de naaf vast, je draait er wielmoeren op.
Zoals je zegt VERSCHILT per auto.
13 jaar
Beste R4
Vandaag mijn remblokken vervangen
Zoals je had gemeld
Niets van remschijven vast zetten want die bjijven gewoon zitten war ze horen te zitten
Onderste inbus bout los halen en het hele zootje kantelen en nieuwe blokken plaatsen
Gelijdingen even smeren en klaar was Williem
Met elkaar was het een uurtje werk dus dat viel reuze mee
R4 bedankt voor deze info
Probleem opgelost
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar