hallo
ik heb een mazda 323f uit 96 lpg g3
laatst heb ik de bougies vervangen ,die heb ik gekocht bij brezan
voor dat ik de bougies had vervangen was er met het gas systeem niks aan de hand de auto stotterde alleen erg bij laage toeren ook heb ik met hooge druk de motor gereinigt die zat onder de olie ik heb contact spree in de bougie doppen gespoten en ik had aan een schroefje op het gasklephuis gedraait hij ging daar sneller van stationair draaien maar die heb ik alweer terug gedraait ik hoor ook wat lucht sissen als de motor draait ,ook heb ik een paar stekkertjes met contact spree gereinigt
na dat ik de bougies vervangen had liep de motor beter hij schokte niet meer bij lage toeren
de motor loopt niet mooi stationair hij schokt maar daar heb ik niet zo last van maar nu tijdens het rijden sprinkt hij elke keer over van gas naar benzine
als ik dan de schakelaar weer aan en uit zet dan slaat hij weer over op gas maar na een paar kilometer sprinkt hij weer over op benzine
ik hoop dat iemand een oplossing heeft
gr arnaud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoor je nog steeds lucht sissen? Want dan zou het kunnen dat je ergens een luchtlek heb ik de luchtaanvoer (valse lucht). Hierdoor kan de auto slecht lopen, en mogelijk dat daarom de auto overschakeld op benzine...
hallo
ja ik hoor hem nog sissen ik zal daar eff naar kijken dan bedankt
17 jaar
Probeer de sissende plek te localiseren. Je kan dan met bv. brandend wierook kijken of er inderdaad lucht naar binnen wordt gezogen.
Het kan zowel een gescheurde/niet goed vastzittende vacuumslang als een pakking (gasklep/inlaatspruitstuk/cylinderkop) zijn.
17 jaar
dat probleem had ik ook met mijn mazda 323f ba 1.8 uit96 en bij mij was het weg na de lambdasonde te hebben vernieuwd deze mazda op lpg g3 schijnt in zijn leven wel een paar lambdasondes te lusten volgens mijn lpg inbouwer
17 jaar
Hallo Arnoud,
Mogelijk is de temperatuursensor van je gasinstallti niet goed meer.
Ik neem aan dat je een Koltec gasinstallatie in je Mazda hebt?
Deze kan 2 redenen hebben om over te schakelen naar benzine.
Reden 1 is een te lage temperatuur van de verdamper of een kapotte temperatuursensor die een te lage temperatuur meld aan de gascomputer.
Dit is eventueel uit te lezen uit het zelfdiagnosesysteem van de gascomputer.
Als je me een mailtje stuurt kan ik jou de handleiding hiervoor terugmailen.
Reden 2 is een langdurig te arm mengsel,(zoals bij een lege gastank) of een kapotte lambdasonde die een arm mengsel meld aan de gascomputer.
Dit is te controleren door het grijze diagnose draadje welk achter de gasschakelaar zit aan massa te hangen en dan te gaan rijden.
Als alles goed is gaat het lampje in de schakelaar om en om 1 seconde aan en uit.
Uit wil zeggen een arm mengsel en aan is een rijk mengsel.
Alleen als je afremt mag dit lampje veel sneller gaan knipperen.
Dit wil zeggen dat de lambdasonde geen signaal doorgeeft aan de computer.
Dus als het lampje meer uit is dan aan krijgt de motor langdurig een te arm mengsel en schakelt de motor terug naar benzine.
groeten en succes,
Kees
17 jaar
bedankt iedereen de auto doet het weer .ik heb de grijse draad achter mijn gas schakelaar met de massa verbonden (wat kees zij) ik ging rijden maar het lampje bleef snel knipperen als ik gas gaf en als ik remde
dus hij deed helemaal niks ik ging bij de lambdasonde kijken er zat een stekkertje tussen de bekabeling, die had ik los gehaald en schoon gemaakt en weer rijden en toen ging mijn lampje 1 seconde om en om aan en uit als ik gas gaf
en hij sprong niet meer over op benzine (louis had het ook goed de labdasonde werkte niet goed)
nog maals bedankt
gr arnaud
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar