beste mensen, ik ben bezig met een mazda 2 uit 2003 (japanse import dus geen startblokkering) de auto start niet. de bobines vonken niet en de injectoren werken ook niet, wel 12 volt aanwezig. nokken- en krukas sensor en ecu vervangen maar nog steeds niets. kabels tussen de sensoren en ecu nagelopen, geen gekke dingen gevonden. het lijkt erop dat er nog iets is wat de ecu vrij moet geven. opmerkelijk detail is dat als ik probeer de auto te starten de toerenteller heel raar doet. gaat springen tussen onder nul en 2000 rpm. heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken. Foutcode U1900 en U0121 aanwezig
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je het contact aanzet komt meestal overal spanning op te staan.. De verschillende componenten worden pas bekrachtigd als er ook massa is. En deze wordt bv door de ecu geregeld. Meestal via een relais..
probleem opgelost. om onduidelijke reden waren nokkenas en krukas niet meer op tijd. het was geen tand verspronge oid maar de variabele kleptiming had gezorgd voor het van tijd raken. alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt. weer in elkaar gezet en de auto start weer.
12 jaar
De ZJ-VE motor moet achter de schroef van de krukas poelie een bus krijgen die de spie op zijn plek houd. Deze bus was er niet waardoor de spie uit de groef gelopen was. Uiteindelijk is de distributie losgeraakt en waren alle 16 kleppen krom. Auto rijd gelukkig weer maar nu met de bus
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 2 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar