Ongeveer een maand of 2 geleden begon de motor van mijn Mazda 323F BG 1.6i 8v GLX te haperen en stotteren, zodra je de koppeling in trapt en stationair gaat draaien daalt het toerental heel snel en slaat hij af.
Hij lijkt cilinders over te slaan en brandstof niet te verbranden, hij stinkt ook naar benzine uit de uitlaat.
Al het electrische gebeuren is vervangen, ontstekings module, verdelerkap, bougies + kabels, en zelfs de computer.
Verder heeft hij 2 maanden bij de Mazda dealer gestaan (als project, dus gratis en niet veel tijd aan besteed) maar zij hebben in die tijd niks kunnen ontdekken.
Het is ook moeilijk om zomaar alles te gaan proberen, want het probleem komt heel verschillend voor, waardoor je soms meer dan een uur kan rijden voordat het gebeurt, maar soms is het ook na 20 minuten al raak.
Voor zover ik weet hebben ze bij de dealer de computer uitgelezen, en van alles doorgemeten... dus de standaard dingetjes als thermostaten enzo kunnen het (denk ik) niet zijn... maarja, wat wel?
Ik ben benieuwd of er iemand is die ooit zo iets tegen gekomen is, en daar ook nog de oplossing voor weet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heeft de garage ook de uitlaatgaswaarde gecontroleerd op lambda 1
Want als de regeling niet goed is kan het zijn dat bv. de injectoren vervuild zijn. Dit kan men oplossen door toevoeging in de tank of anders injectoren te laten reinigen.
heb je de luchtmassa meter ook vervangen??of afgesteld op Lambda 1 of het klepje van actief koolstoffilter blijf open staan
Geloof het of niet, het is gemaakt.
Het was de ontstekings module.
Maar die was toch gemaakt?
Ja dat dacht ik ook.
Bij de dealer in Vlijmen zeiden ze dat hij toch echt kapot was, ze hebben hem vervangen, en hij rijdt weer als een zonnetje.
De dealer in Den Bosch vertrouw ik dus niet meer, wel een rekening maken, maar geen onderdelen vervangen... mooi zooitje daaro.
20 jaar
beste forum leden
ik heb een mazda 323f bg
als de motor warm is en lage toeren maakt 2000- 2500 toeren begint het te haperen,
kan iemand mijn misschien verder helpen.
er zitten nieuwe v-riem,multiriem, brandstoffilter,oliefilter,luchtfilter.
wie heeft er verstand van
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar