hallo volgens mij heb ik mijn stuurhuis kapot ,ik had eerst wat lek bij de pomp toen heb ik (domme actie) leakstop erin gedaan ,vanaf die tijd draait het stuur erg zwaar soms ,als de motor koud is is in het begin gewoon goed maar later niet meer als ik bv de stuur in de bocht los laat blijft hij gewoon staan volgens mij zou hij terug naar de nul stand moeten gaan , heb vandaag een nieuwe stuurpomp + nieuwe olie erin laten zetten ,de monteur zei al dat er dikke zwarte rotzooi in de olie zat plus dat hij alles heeft schoon gespoeld en gespoten heeft het dus geen effect ,hij zegt 99% stuurhuis ,is dit een berg werk ?? en heeft iemand nog andere tips wat het zou kunnen zijn ?
ps het heet LeakLock dat spul en ik had het complete flesje erin gegooid misschien was het te veel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Helaas , nieuw stuurhuis plaatsen , of je het complete flesje er nu wel of niet in gegooid had , had niets uitgemaakt , dit zijn allemaal middelen die erger zijn dan de kwaal.
Alles is opgezwollen en daarom werkt het niet meer.
ben ik ook bang voor het rare is als je in de ochtend weg rijd dus alles is nog koud dan stuurt hij prefect en lekker alleen dat snap ik niet ???
9 jaar
Alles warmt op , begint alsnog te klemmen vermoed ik.
tja en dat is vreemd waarom als het koud is stuurt het goed en komt de stuur netjes terug in een bocht en als je bv 20km hebt gereden dan blijft de stuur zo staan hoe je hem draait dus dan moet je hem mee helpen om in de nul stand te komen
9 jaar
Ik zou als ik u was nogmaals het spul uit elkaar halen en reinigen en eventueel aan en afvoerslangen en pakkingen vernieuwen. Dit is altijd nog goedkoper als een nieuw stuurhuis of servopomp te kopen . En voortaan van die Leaklocks afblijven .
9 jaar
Jan, Hr. ulbert heeft dit nog nooit gedaan.
Gezien de hoeveelheid arbeid, is het verstandiger dat hij die moeite zich bespaard, en eventueel een gebruikte monteert. Dan vallen de kosten relatief mee, en je voorkomt dat het 2 keer moet gebeurden. Het loont niet om de dichtingen en keerringen te vervangen, en daarna alsnog een andere te moeten plaatsen.
Ik zie zojuist dat een imitatie, maar 653,- hoeft te kosten.
En bij 123autoparts zelfs maar rond 300 eutjes
9 jaar
Bij www.onderdelenlijn.nl waarschijnlijk nog goedkoper...
ik heb er 1 die ik zaterdag ga ophalen bij japoto kosten 75 euro en ik laat het door iemand eronder zetten hij is monteur bij de Nissan en vroeger was hij bij de Mazda dealer dus ik heb alle vertrouwen erin hij zei tegen mij dat het 3 a 4 uurtjes werk zal zijn ligt er net aan als het stuurhuis er makkelijk eronder vandaan kan kwa ruimte misschien valt het nog mee en zal het sneller klaar zijn ,maar klopt het dat de auto ook nog weer uitgelijnd dient te worden ?
9 jaar
[quote=ulbert]maar klopt het dat de auto ook nog weer uitgelijnd dient te worden ?[/quote]
Ja, dat klopt..
[quote=Hans4040][quote=ulbert]maar klopt het dat de auto ook nog weer uitgelijnd dient te worden ?[/quote]
Ja, dat klopt..[/quote]
Dankje hans
laat het verder weten als het klaar is i
9 jaar
Leaklock is een zeer betrouwbaar produkt die ik al tientallen malen heb toegepast.
Het is een weekmaker en mits precies volgens voorschrift gebruikt geen kwaad kan.
Net als mensen die wat ATF door de olie gooien...werkt amper maar kan ook geen kwaad...
Dit zijn allemaal middeltjes om kleine lekkage's tegen te gaan.
Zullen allemaal heus hun werk wel doen,maar tegen slijtage is geen kruid gewassen.
9 jaar
hallo er zit nu een andere stuurhuis eronder opgehaald bij japoto uit Groningen ,en jawel hij draait weer zoals het hoort vanmiddag nog de auto uitgelijnd en hij is weer klaar voor mij echt niet meer doe toevoeging middeltjes want heb er dus slechte ervaring mee ,dus probleem is opgelost
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar