Distributie vervangen incl rollen en spanner. Gestart, motor liep perfect. Roet gemeten, daarna dacht ik dat hij iets minder liep. Klant auto mee genomen en na 10 km gaat deze slecht lopen en tikken/ratelen. Kleptiming gecontroleerd. Alles op tijd. Kleppendeksel gedemonteerd en motor getornd, en jawel blazen langs een verstuiver. Nu brandplaatjes en nieuwe bouten, motor starten en meteen weer tikken. Als je de motor met de hand ronddraait, dan merk je totaal niets. Stationair draait hij mooi rond behalve het tikken. Zodra je gas geeft merk je dat hij op 3 cilinders gaat draaien. Luister jee met een stethescoop, dan hoor je op de verstuivers het getik bij 2 en 3 )3 het hardst) Op 1 en 2 hoor je niets. Ook op het kleppendeksel geen geluid. Zou dit nu een verstuiverprobleem zijn? Soms denk ik dat de kleppen de zuiger raken, maar dan zou je dit toch merken met tornen en distributie staat op tijd
Wie weet raad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
De hydraulische spanner van de distributie was deze nog goed?
Als deze niet goed is,kan de riem een tand verspringen.
Weet je zeker dat de distributie op tijd staat?
Ad
Alles is vervangen en merktekens kloppen. Zou er soms een klepzitting los kunnen zitten
Hallo,
Het is wel toevallig na een distributieriem vernieuwing.
Je kunt op de retour aansluiting van de verstuivers losse slangetjes maken enn naar kleine bekertjes laten gaan.
Dan kun je zien of de verstuivers werken,de hoeveelhden moeten ongeveer gelijk zijn.
Een klepzitting heb ik ooit gehad bij en benzine auto,dan krijg je een tik die met toerental mee gaat. Ik denk niet aan een klepzitting.
Staat de pomp ook op tijd? deze heeft ook merktekens.
Klepspeling?
Vr Gr Ad
Klepspeling is ook goed, tuimelaars en rolletjes gecontroleerd. Als je contact afzet hoor je de tik tot de motor stil staat. Dus voplgens mij is het mechanisch. Draai je de motor met de hand dan hoor je of voel je niets.
Nog verder gekeken. Timing distributie nog een keer gecontroleerd. Spie van krukas is niet vergaan. Was ook nietl los geweest, maar toch maar bekeken. Geen gebroken klepveren. Ben ten einde raad. Kop eraf wil ik voor het laatst bewaren.
BDP sensor losgemaakt en starten. Geen geluid hoorbaar. Verstuivers laten testen. Verstuiver van cilinder 3 (cilinder met TIK) was in stationaire gebied niet goed. Nieuwe verstuiver gemonteerd, je probeert wat, nog steeds tik. Nu valt de motor stationair zelfs stil en maakt schrapend geluid. Aan de tuimelaars zie je niets. Zelf gedacht aan klevende kleppen in geleiders. Of misschien klepgeleider los. We zijn ten einde raad. Toch maar kop demonteren denk ik.
Cilinderkop gedemonteerd. Zuiger kun je op en neer halen. Denk zelf pistonpenlager. Wat nu? Kleppen allemaal aangekoekt , wat doen de andere lagers. Motor is denk ik moeilijk gebruikt te krijgen.
Toch een drijfstanglager
Volgens een sloper in Vlaardingen zou het meer voorkomen dat de drijfstanglagers kapot gaan, klopt dat.
als hij lekte op de verstuiverdichtingen dan zal hij ook olie verbruikt hebben en is de zeef van de oliepomp verstropt even de carterpan losmaken en deze zeef controleren als deze dicht zit vrees ik het ergste voor de motor want begrek aan smering kan je niet echt gezond noemen dit is een frequent voorkomende kwaal
anderszijds zijn de versqtuivers al eens een keer opnieuw ingeleerd als deze buiten tolerantie gaan begint motor ruw te draaien en wordt hij lawaaierig
dus je weet wat je te doen staat
ik heb exact zo problem gekregen.waroom na de distributie vervangen???motorolie stinkte ook verbrand en hoog verbruik
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MPV of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar