Linker voorband slijt sneller dan andere banden en auto gaat bij 140km p/u flink trillen, maar als je nog sneller gaat houdt dit weer op. Nu hoef ik niet zo nodig 140 te rijden maar het kost mij wel ieder jaar nieuwe banden!
Reeds uitgevoerd:
Gebalanceerd (meerdere malen)
Uitgelijnt
Draagarm vervangen (door ongeluk)
Is gaan trillen nadat het linker voorwiel tegen een vluchtheuvel is geklapt. Wiel stond toen naar binnen.
Ligt ook niet aan beschadigde velg, omdat die verplaatst is naar rechtsachter en deze is niet krom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
er zit daar toch iets niet goed, aan de linkerkant.....
die voorband slijt immers ook stukken sneller, dit zal bij een goede uitlijner wel aan het licht komen lijkt me.
Misschien staat het subframe scheef of is de as krom. Wat ook nog kan is vuil tussen de remschijf en de fusee. Dan zit je band scheef. Wat je kunt doen is de afstanden links en rechts meten tussen de fusee, velgrand en het chassis van de auto en de afstand tussen de voor en achteras. Alle maten moet exact gelijk zijn (wielen rechtuit).
Bij mijn auto stond het subframe ook scheef. Als je de bouten van het subframe losdraait (niet helemaal uitdraaien), dan kun je het subframe iets verschuiven indien nodig. Ik weet niet of het verzekeringswerk is, maar je zou nog eens bij een schadehersteller langs kunnen gaan.
16 jaar
een scheef subframe moet toch opgemerkt worden bij een goede uitlijner...of is hier uitgelijnd met de franse....
Kga van het weekend direct ff meten, tenslotte..... meten is weten!
Bedankt tot zover!
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar