Ik heb een 323 Fastbreak 2.0 ditd (90 pk) van 2001. Zolang ik op de snelweg de auto op of boven de 2500 rpm houd, rijdt ie geweldig. Rij ik er een poosje onder, dan valt ineens het vermogen weg. In z'n 5 kom ik dan nauwelijks een viaduct op. Het is te verhelpen door gewoon even te stoppen (motor laten draaien). Daarna is alles weer ok, tot bovenstaande zich herhaalt. Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je gekeken of er een luchtslang afligt bij de turbo
los getrild of zo?
Dat lijkt allemaal in orde. Ik heb pas een busje dieselreiniger in de tank gegooid en nu is het wel beter maar nog niet weg. Als het nu optreedt, hoef ik niet helemaal meer te stoppen; even toerental terug naar stationair en een keer tussengas en dan is het weer ok. Verstuiverprobleempje misschien?
19 jaar
Ik zou inderdaad de verstuivers laten testen,maar voor je dit laat uitvoeren gooi er eerst eens een nieuw brandstoffilter op
misschien zit er water in of andere troep.
Dieselreiniger heb ik het niet zo op het zijn eingelijk lapmiddelen
19 jaar
Binnenkort wordt 'ie helemaal geinspecteerd. Ik ga er van uit dat dan wel boven water komt wat het probleem veroorzaakt en zal dat hier ook even melden.
19 jaar
Ok, gisteren uitgelezen en foutcodes op de EGR en de timer-regelklep. De EGR was niet zo'n verrassing, maar de timer-regelklep wel. Bleek dat de auto een keer schade aan de voorzijde heeft gehad; kan zijn dat de bedrading een tik heeft gehad wat het aansturen dan wel uitlezen van de klep verstoort. Over 2 weken wordt dit verder uitgezocht..
Heeft iemand toevallig nog een (2e hands) EGR liggen voor weinig?
19 jaar
Het probleem is opgelost. Het bleek dat de distributieriem een tand verkeerd stond, waardoor de brandstofpomp ongeveer 15 graden van tijd af was. De foutcode op de timer-regelklep kwam dus doordat die constant maximaal stond te regelen, maar bij bepaalde toerentallen lukte dat niet meer, waardoor de motor in een soort veilige mode raakte. Verder was de sensor van de EGR defect, en bij demontage bleek de klep zelf weliswaar niet erg vuil, maar wel krom te zijn waardoor hij nooit helemaal dicht ging. Alles verholpen (dure grap) en hij rijdt in één woord: fantastisch!
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar