close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: vervangen waterpomp

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 1800-GE motor

Bij vernieuwen waterpomp blijkt oude pakking vrij dik en stug ( lijkt wel rubber achtig) te zijn, terwijl nieuwe paking zeer dun (van papier) is.
Mijn vraag bij deze is : zal ik de nieuwe dunne papier pakking gebruiken of moet ik bij de dealer een dikkere paking gaan kopen.

Nu ik alles open heb twijfel ik of de distributieriem niet een tandtje verkeert ligt.
Als krukas op markering T staat, moet dan niet inlaat nokkenas ( gemerkt I ) recht tegenover uitlaat nokkenas ( gemerkt E ) liggen op horizontale hoogte van nokkenassen?
Als ik nokkenassen zoals boven beschreven zet is krukas 30 graden voor T markering. Kleppen van zuiger 4 ( de laaste gezien vanaf distributieriem ) staan dan: inlaat net op het punt om open te gaan terwijl uitlaat klep net dicht staat.
Wat zijn de juiste standen van de assen als je een nieuwe distributieriem monteert?

Geplaatst door

Henri de Werd (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is het niet dat de oude pakking vol met (vloeibare) silicone pakking was ingesmeerd?
Loop voor de distributie naar een automaterialen handel en vraag of je de verpakking van een nieuwe distibutieriem mag kopieeren. Daar staat meestal de afstelling op. Volgens mij kun je dit ook wel op internet vinden?

marcel7031 0
badge

16 jaar

Op www.masterbase.nl zijn dit soort gegevens ook te vinden.

Nico8119 0

16 jaar

Voor krukas moet je niet naar de poelie kijken, maar naar het krukaswiel zelf heeft een inkeping. Recht erboven staat een puntje op het onderblok (precies recht omhoog). Deze moeten precies overeenkomen.

Als de krukas goed staat, moeten de I en E op de nokkenaswielen precies tegenoverelkaar staan. Achterop de nokkenaswielen staan ook 2 puntjes, deze moeten horizontaal, precies te hoogte van de bovenrand van de cylinderkop naar elkaar wijzen.

Als de motor 1 tandje verkeerd staat loopt die al wat minder lekker, 2 tandjes verkeerd en het loopt écht goed beroerd...

Ik heb destijds een wat dikkere pakking (origineel mazda) bij de waterpomp gekregen (en gemonteerd).

kasperht 0

16 jaar

Heb nieuwe pakking bij dealer gehaald, leek mij toch beter.
De distibutieriem monteren na jullie tips was nu een fluitje van een cent.
Bedankt voor jullie info

Henri de Werd 0

16 jaar

Mooi dat het gelukt is en ook fijn dat je even hebt laten weten dát het gelukt is!

kasperht 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.