auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 6: water bij voetenruimte passagier

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 CiTD

Vandaag even naar het strand geweest.
Op de terugweg roept mijn vrouw ineens dat ze natte voeten krijgt. Er liep een klein straaltje water langs haar voeten en onder de vloerbedekking.
Het lijkt uit het ventilatie systeem te komen,zie de foto, het is dat "blokje" waar de pijl op eindigd en wat vast zit op het schutbord vlak naast de middenconsole.(dus niet de voetenruimte ventilatie ,de pijp met de gaten)
Wie weet wat dit kan zijn en hoe het is op te lossen.

Alvast bedankt

[url=http://img53.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img53.imageshack.us/img53/3136/ds...[/img][/url]

Geplaatst door

alexrabf (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ikvermoed dat de condensafvoervan de airco verstopt zit.

Remke 0

16 jaar

Het kachelhuis waar de verdamper inzit lekt waarschijnlijk langs de rand is een vaak voorkomend probleem bij een mazda 6.
Er is maar 1 manier om dit op te lossen en dat is de komplete kachelunit te demonteren ( dashbord moet gedemonteerd worden) kachelhuis delen en de opvangbak condenswater opnieuw afkitten.

robertverbeek 0
badge

16 jaar

Heb een afspraak gemaakt bij de dealer, wordt zo wel erg vochtig onder de mat. Bedankt voor de reacties

alexrabf 0

16 jaar

Helaas na afkitten nog steeds lekkage nu bij het schroefje , dus nu een stuk hoger.
Het rare is dat de afvoer wel open is je voel hem gewoon blazen uit het pijpje (als de auto stil staat)
Zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn , bv te veel tegendruk tijdens het rijden? De afvoer komt namelijk horizontaal naar buiten en er zit geen slangentje aan of zo. Het lijkt erop dat het allemaal wel goed werkt als de auto stil staat. er ligt dan ook gewoon een plas onder de auto
De dealer kan mij voor de vakantie niet inplannen wegens grote drukte (alle dealers hier in de buurt zitten vol) dus dat wordt dadelijk zonder airco op vakantie.

mvg raymond

alexrabf 0

16 jaar

Is het kachelhuis geheel gedemonteerd, dus gehele dashbord eruit en de afvoerbak losgenomen van het kachelhuis? Of is de opvangbak aan de buitenkant afgekit.
Als het goed gekit is mag het niet meer lekken en moet de dealer het gewoon voor de vakantie voor jou oplossen. Succes

robertverbeek 0
badge

16 jaar

Weet je zeker dat het dashboard eruit geweest is bij jouw reparatie; dit is een tijdrovende en dus dure klus!

Heb twee jaar geleden hetzelfde gehad met mijn 6 diesel bouwjaar 2002, op precies dezelfde plek kwam er water naar beneden gedruppeld bij vochtig warm weer en ingeschakelde airco.

Eerst van alles geprobeerd zoals doorblazen afvoer pijpje maar dat hielp niet.

Het bleek dat het gehele dashboard eruit moest om de bak waarin het condenswater terecht komt opnieuw af te dichten. Hierna geen problemen meer gehad.

Piet

piet174 115

16 jaar

Op 5-8 voor de 2e keer naar de dealer geweest de auto heeft er nu 3 dagen gestaan. maar helaas het lekt alweer of nogsteeds. (gelukig nog geen rekening gehad of betaald ,wordt maandag weer bellen)

Maar wat ik wel vreemd vind is dat de consdensbak vanuit de fabriek niet is afgekit!! Dus al die jaren geen lekkage gehad. Ik heb meer het gevoel dat het afkitten niet de oplossing van het probleem is maar meer symtoom bestrijding en dat het probleem van het niet afvoeren van het water gewoon blijft bestaan na het afkitten.
Als de auto stil staat wordt het water namelijk wel afgevoerd. Het water komt alleen naar binnen als de auto rijd !! Nu heb ik even onder de auto gelegen en gezien dat de afvoer horizontaal eindigd in de motor ruimte , Moet daar niet een slangentje of een bochtje aanzitten zodat de afvoer naar beneden is??? Ik denk dat de rijwind zoveel luchtdruk op die afvoer zet dat daardoor het water er niet uitloopt.

misschien dat er een monteur is die hier het antwoordt op weet?? (ben bij 3 dealers geweest en geen wist te vertellen of er een slangentje of bochtje op hoort te zitten)

mvg Raymond

alexrabf 0

16 jaar

Is je dashboard nu wel of niet eruit geweest? Anders kan men die lekbak niet goed afkitten.

De condensbak is oorspronkelijk natuurlijk wel afgekit maar niet goed genoeg of met verkeerde kit. Gaat na verloop van tijd toch lekken, bij mij na 4 jaar!, daarvoor geen (zichtbaar) probleem.

Bij mij kwam er ook bij stilstaande auto (en vochtig warm weer) condenswater (vanaf exact dezelfde plaats die jij op de foto laat zien!!!) de auto binnen.

Na de reparatie komt het condenswater nu wel weer dus uit het bewuste pijpje en niet meer in de auto terecht zoals het hoort, zelfs niet als ik rijd en veel rijwind tegen heb.

Piet

piet174 115

16 jaar

als je denkt dat er slang aan het pijpje moet
zet je er toch zelf een aan even met een binddraadje vast zetten
als dan je probleem weg is weet genoeg toch
gr erik

erik007 0

16 jaar

Ik heb het zelfde probleem gehad met onze 6. ik heb de condensbak aan de buitenzijde afgedicht met Shell Tixophalte. Het was een vies klusje maar het probleem is verholpen.

Shell Tixophalte is een ééncomponent lijm en afdichtingsmiddel op basis van een speciaal rubber-bitumen mengsel met een onbrandbaar oplosmiddel. Bij uitstek geschikt voor verlijmingen en afdichtingen in daktoepassingen. Voldoet aan BDA kwaliteitsnorm 500A08 voor koude kleefstoffen A.
Te gebruiken voor:

* waterdichte voegafdichting bij dakdoorvoeren, dakranden schoorstenen, lichtkoepels
* lijmen van bitumineuze dakbedekkingen en dakbedekkingen op basis van APP en SBS, loodslabben en loketten
* noodreparaties in dakbedekkingen, dichten van lekken zelfs op vochtige ondergronden, reparatie van lekken in tectyl-lagen bij voertuigen
* plakken van randstroken, opstanden tegen binnenspouwbladen, inplakken van grindbakken en afvoergoten, plakken van isolatieplaten op staaldaken, rubber- en betontegels

Eigenschappen:

* koud verspuitbaar/verwerkbaar v.a. + 5 °C
* hechting ook op vochtige ondergronden door waterverdringend vermogen
* hoge weerstand tegen uitzakken, trekt geen draden, beschermt tegen vocht en corrosie
* moeilijk ontvlambaar, temperatuurbestendig van -35 °C tot +110 °C met inachtname van de belastingsomstandigheden
* Shell Tixophalte hecht zonder primer op de meeste bouwmaterialen w.o. beton, baksteen, metalen, bitumineuze ondergronden en zelfs vochtige ondergronden. Isolatieplaten worden als regel niet door Shell Tixophalte aangetast.
* Shell Tixophalte is niet verfverdraagzaam en niet overschilderbaar.

cavemania 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.