auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mazda 6: Zoemend achterwiellager

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 100 kW

Al een poosje hoor ik, als ik op de snelweg rij, een zoemend geluid rechts achter.
Maak ik een lichte bocht naar links dan wordt het geluid sterker en maak ik een bocht naar rechts dan wordt het minder, dus bij meer belasting van de rechterkant wordt het geluid harder en bij weinig of minder belasting wordt het geluid minder.
Mijn vermoeden gaat dus richting achterwiellager, maar in het verleden, bij een 626 had ik dit ook en na vernieuwing van het lager was het probleem niet verholpen en bleek het geluid van de banden af te komen.
Aangezien deze lagers vrij duur zijn is mijn vraag aan de forumleden:
Wat is de beste manier om te constateren dat het lager kapot is, dus zonder te rijden?
Morgen ga ik de wielen verwisselen om daarmee e.e.a. te testen.

Geplaatst door

rkps (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

opkrikken, wiel vrij laten hangen, rondslingeren met flinke snelheid en dan LUISTEREN. een getik mag hoorbaar zijn, maar rauw geknars en gerammel duidt op een versleten lager.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Zal ik doen.
Wat ik erbij vergat te melden is dat ik gisteren, na een rit van ca 70 km, direct na het stoppen gevoeld heb aan alle 4 de naven en allemaal waren ze even warm.

rkps 0

16 jaar

die warmte die je voelt is van de remmen. een personenwagenlager dat meer warmte opwerkt dan de remschijf/trommel is allang gehemeld, en zit je jezelf nu echt niet af te vragen of het de banden of het lager is. DAT is dan wel overduidelijk.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.