Deze Vito slaat in een keer af bij stevig doortrekken, koppeling intrappen en dan ff contact aan en uit, en doorstarten en rijden maar weer! Bus uitgelezen foutcode P1187, regelsoliende vervangen, geen resultaat, meerdere dingen geprobeerd. Als je maar langzaam rijdt met de bus en niet te ver doortrekt is er perfect mee te rijden. Kent iemand dit probleem??? Hogedrukpomp???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk retourolie lekkage, verstuiverlektest bij warme motor doen, dit ivm uitzetten van de verstuiver,
dit is het meest voorkomende probleem.
succes Marcel
Eerst later maar eens gekeken naar de ringen van de drukregelaar niets aan de hand... nieuwe drukregelaar gemonteerd geen resultaat... lektest gedaan aan verstuivers via retour niets aan de hand. Toen maar hogedruk pomp besteld, gemonteerd en bus loopt weer prima!!!! Lekker met die pompen, dure grap!! Maar zag hier op internet staan dat deze problemen ook voorkomen met slechte brandstof bij de goedkope pompen! Iemand hier meer ervaring mee...???
een cdi pomp is zeer gevoelig voor smering door de brandstof. bij goedkope brandstof kan het voorkomen dat er te veel water in de diesel zit of te weinig smerende stoffen. ik heb het 2 keer met de zelfde klant gehad 2 keer teveel water in de brandstof eerste keer zaten de verstuivers vastgeroest en de 2e keer een of twee vast. als je per ongeluk een keer benzine hebt getankt en er mee bent gaan rijden moet je er eigenlijk al vanuit gaan dat de brandstofpomp kapot gaat dit kan een poos goedgaan maar kan ook heel snel kapot gaan en als pomp kapot loopt krijg je slijpsel in het systeem en dit kost je ook de commonrail, vestuivers, leidingen en tank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar