Mijn 190D uit 1990 loopt opeens stationair op (naar mijn iedee) 3 cilinders.
Wanneer ik gas geef is probleem even weg maar komt stationair gelijk weer terug.
De garage dacht het opgelost te hebben door 'n retour slang van 'n verstuiver te vervangen maar dit hielp niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het zou kunnen zyn dat er een klep stoter lekt hoeveel km heeft deze wagen gelopen?
dank voor de reactie,
De wagen heeft 190000km gedraaid. Wanneer het 'n klepstoter is moet dit toch ook merkbaar zijn wanneer je meer vermogen vraagt en zou er toch meer herrie optreden?? (maar ik weet er niet veel van dus)
groet Kees
17 jaar
compressie meten en verstuivers testen. mvg. Arie
17 jaar
Wat betreft de klepstoter, ik hoorde de laatste tijd wel 'n klep tikken en nu opeens niet meer.
En wanneer de olie druk bij stationair draaien zakt van 3 naar 2 begint het probleem, geef ik iets gas zodat de druk oploopt loopt de motor goed.
Keesh
17 jaar
Hallo Kees,
Kan het ook zijn dat de motorsteunrubbers zijn versleten? dan schudt ie enorm bij stationair lopen en lijkt het of ie niet op alle cilinders loopt.
Trilt het blok even na als je hem uitzet dat zou een indicatie kunnen zijn dat de rubbers versleten zijn.
Gr Jaap
17 jaar
Kunnen de rubbers van het een op het andere moment instorten?
de motor schud inderdaad geweldig na!
Ik hoop dat je gelijk heb want de koppakking vervangen kost heel duur.
Vervangen van de rubbers zal toch we te betalen zijn?
groet Keesh
17 jaar
Jabov, hartelijk dank!!! de garage kon het niet zou gauw vinden tot jouw tip.
kosten 110 totaal voor leveren en monteren van 1 motorsteunrubber.
groet Kees
17 jaar
Mooi Kees scheelt weer een paar muntjes in deze toch al dure tijden.
Succes met je Benzje verder.
Gr Jaap
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar